0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » DİĞER DİNİ KONULAR » FiTNECi

önceki konu   diğer konu
6 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Hak-dilaram su an offline Hak-dilaram  
FiTNECi
143 Mesaj -

türkiye'de iki grubu son derece zararlý görüyorum.

abdulkadir geylani gibileri tekfir edenler

onlarý tekfir edenleri tekfir edenler...

ikisi de ALLAH'ýn dininin cehennem kapýcýlýðýna kendini þartlandýrmýþ fikri sabit (anlayýþý dar) insanlardan müteþekkil oluyor umumen.

ikisi de kendini ehli sünnet velcemaat olarak adlandýrýyor.

ama iki fýrkanýn da ehli sünetin en temel kaidesine muhalefeti söz konusu; o da:

ehli kýble tekfir edilmez.

abdulkadir geylani veya benzerlerine din dýþý gören kim adýna bu tekfiri yapýyor?

din adýna!

onlarý tekfir edenleri tekfir eden kim adýna bunu yapýyor?

din adýna!

halbuki din, müslümanlara sadece Allah'ý hakkýyla bilip, Ona kul olmaktan baþka bir vazife vermemiþtir.

Allah'a kul olmak ise 'bana iman'ý anlat, bana islam'ý anlat, bana ihsan'ý anlat' sorularýna rasulu muhterem aleyhisselam'ýn verdiði cevaplardan ibarettir.

dolayýsýyla

bu iki zararlý akýmýn müslümanlarýn kardeþliðinin önünde ciddi engel teþkil ettiðini farkediyorum.

seyyid kutub'a düþman olan ile abdulkadir geylani'ye düþman olanlar ayný yerden besleniyor.

þahýslarýný tanrýlaþtýrýyorlar! Rabb azze ve celle'ye deðil, anlayýþlarýna tabi oluyorlar.

cennet ve cehennem fedailiði rolü üstleniyorlar.

halbuki bu ikisinin ve temsillerinin müslümanlýðý hakkýnda milyonlarca ayrý ayrý þehadet mevcuttur.

öyleyse onlardan birini kafir gören, kendi arzularýný dinleþtirmiþ ve Allah'ýn dinine savaþ açmýþtýr.

fikirleri konuþmak ayrýdýr, þahýslarý tekfir etmek ayrýdýr.

insan hatalý söz söyleyebilir Kur'an'ý yorumlarken.

nitekim aleyhisselam:

kim Kur'an'da kendi görüþü ile hüküm çýkarýrsa gerçekte o hata etmiþtir buyuruyor.

bu iki taifede kur'andan delil aldýðýný beyan ile birbirini ve þahýslarýnda fikirlerini gayrý islam görüyor.

seyyid kutub'u severim, o bir þehit...

abdulkadir geylani'yi daha fazla severim, o bir mürþid.

tam tersini de baþka biri söyleyebilir der ki:

abdulkadir geylani'yi severim, o bir mürþid

seyyid kutub'u daha fazla severim, o bir þehit...

bu yaklaþýmlarda zarar yok; ama

seyyid kutub'u sevmem, çünkü kafir; abdulkadir geylani'yi severim denilince veya tam tersi sorunlar çýkýyor.

bizi islam dairesine birbirimiz sokmadýk. bizi birbirimiz o daireden çýkaramayýz.

ayný yöne secde eden insanlarýn ortak adý müslümandýr.

bu cevapta endiþeniz varsa gavura sorun, onun vereceði cevap doðru olacaktýr.

kabe'ye yönelenlere ne diyorsunuz siz diye sorun gavura!

müslümanlar kardeþtir.

müslüman birbirinin þerefini korur.

kim müslümanlardan herhangibirinin þerefini alçaltmaya çalýþýrsa Allah indinde þerefinden olabilir.

seyyid kutub'un hatalý sözleri vardýr. hatalarýný ifþa eder, doðrusunu izah ederiz. eyvallah

abdulkadir geylani'nin hatalý yönleri mi var, hatalarýný söyleyin, doðruda buluþalým inþaallah...

ama birine olan sevginiz veya kýzgýntýnýz dininizi bina etmesin.

ola ki sevdiðinize darýlýnca, onun hak sözleri size tesir etmez.

ola ki sevmediðinizle barýþýnca, onun batýl sözleri sizi sarabilir.

ölçü þahýslar deðildir.

ölçü, ayet hadis icmadýr....

havadis (dedi denildi) deðil, ehadistir...

dolayýsýyla kim fethullah gülen'i, abdulkadir geylani'yi, seyyid kutub'u, ibn teymiye'yi, imam rabbani'yi þahsiyet olarak direkt hedef alýr, yanlýþ olan görüþü delili ile, ýslah için bildirmez ve þahýslarý hakkýnda asab bozucu abuk sabuk laf söylerse benim için ayný kategoridedir:

fitneci!

sözümüz ümmetin içinde ümmeti birbirine düþürerek bundan rant elde edenleredir. her böyle kiþi üstüne alýnabilir.

rant nedir?

-þöhret, þehvet, enaniyet tatmini-

seyyid kutub'un Rabbi ile Abdulkadir Geylani'nin Rabbi aynýdýr.

onlarý Rabb'leri kulluðuna kabul etmiþ iken, kim ne üstüne vazife o kulluktan onlarý aforoz etmek ister?

bunun adý nedir?

fitne en hafif tabirle...

birinin sözleri, sizi baþka bir müslümandan nefret ettirmeye yönelik ise, ilgilenmeyin o sözlerle...

fitne zamanýnda en güzel þey, aç bir adamýn aðacýn kütüðünü ýsýrdýðý gibi sünnete sarýlmaktýr.

bakacaðýz, peygamber aleyhisselam ve þerefli ashabý ne yapmýþ ise onu yapacaðýz.

aleyhisselamýn þerefli ashabý birbiri ile savaþmýþtýr. birbirlerine taraf olmuþlardýr; ama hiçbir yekdiðerinin þerefine müteceviz söz söylememiþtir.

anlaþmazlýk illa ki olacak!

ama

anlaþmazlýk, þahýslarýn birbirine buðz etmesine, kin beslemesine, þahýslarý lanetlemeye sevk ediyor ise

o anlaþmazlýk din iliþikli deðildir.

nefsidir.

nefsin oyunudur.

iþ müslümandan nefrete sirayet etti mi yapýlacak en güzel þey, nefret ettiðin müslümanýn müslüman olduðunu ve onun müslümanlýðýnýn sahibinin ALLAH olduðunu hatýrlamak ve müslüman kardeþine dua etmektir...

ta ki içindeki buðz dinene kadar...

bir tespitimiz de þu:

özellikle vefat eden ulemamýzýn eserlerindeki bazý ibareler siper edinilip, müslümanlardan bir kýsým diðer bir kýsmý vasýflar uyuyor kanaatiyle tekfir ediyor; ya da gözden düþürmeye çalýþýyor.

vallahi o ulemamýz böyle bir fitneye alet olacaklarýný bilseler yazmazlardý.

ben bu yeminimde sabitim.

vallahi, eðer ulemamýz samimi deva için yazýlmýþ sözlerinin islam ümmetinde hastalýða, bozgunculuða, fitneye vesile olduðunu görselerdi, o ibareleri týrnaklarý ile kazýrlardý satýrlardan.

peki ulemamýz neden birbiri hakkýnda yazdý?

ilim ehli, münazara adabýný bilen ve sözlerin maksadýna vakýf olacaklara birbirlerini tanýtmýþ oldular.

eðer bir alim hakkýnda illa da bir nakil yapýlacaksa

o alim hakkýnda söz söylemiþ alimin sözü eðilip bükülmeden, kesilip kuþa çevrilmeden metin nerede geçiyorsa olduðu gibi konu aktarýlarak bu nakil yapýlmalý ve yorum yapýlmamalý.

aksine davranýþlar, görünen o ki nefslere malzeme olmaktan öte bir iþe yaramýyor.

müslümanlar arasýnda nefret yaygýnlaþýyor ve düþmanlýklar baþlýyor.


Gönderen: 08.04.2007 - 09:50
Bu Mesaji Bildir   Hak-dilaram üyenin diger mesajlarini ara Hak-dilaram üyenin Profiline bak Hak-dilaram üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Hak-dilaram su an offline Hak-dilaram  
143 Mesaj -
Kabe'de namaz kýldýnýz mý?

orada her fýrka ve görüþten müslümanlar belki itikadýný beðenmediði veya huyunu suyunu tanýmadýðý bir imamýn arkasýna saf baðlar ve namaz kýlarlar.

Allah'a namaz kýlarlar. kafalarýnda ve kalblerindeki tek þey Allah'týr çünkü.

þia, vahabi, sünni, mutezili v.s v.s sair zamanlarda birbirlerini fikirlerinden dolayý tenkid edenler, iþ orada namaz kýlmak oldu mu, yanyana, omuz omuza, ayný saftadýrlar.

belki hemen yanýndakini kafir gören ile omuz omuza ayný Allah'a secde eden bu insanlar, oradan ayrýlýnca birbirinin arkasýnda namaz kýlmaz ve yanyana safa durmaz.

çünkü birbirlerini kardeþ görmezler. bu þu demektir: müslüman görmezler!

ancak müslümanlar birbirlerine kardeþtirler ayeti ve

müslümanlar bir bedenin azalarý gibidir. azalardan biri rahatsýzlýk hissedince diðer azalarda o rahatsýzlýðý hissederler hadisinin beyanýnca

müslümanlarýn baþýna gelen zulum, bu hal sürdükçe devam edebilir.

selametle
Gönderen: 09.04.2007 - 10:11
Bu Mesaji Bildir   Hak-dilaram üyenin diger mesajlarini ara Hak-dilaram üyenin Profiline bak Hak-dilaram üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
muhammed yusa su an offline muhammed yusa  
esselam
944 Mesaj -
ÝNNEMEL MÜMÝNÝNE ÝÐWETTÜN TÜM MÜMÝNLER KARDEÞTÝR RABBÝMÝZÝN EMRÝ BU!!!!!!!!!!!
Gönderen: 09.04.2007 - 10:22
Bu Mesaji Bildir   muhammed yusa üyenin diger mesajlarini ara muhammed yusa üyenin Profiline bak muhammed yusa üyeye özel mesaj gönder muhammed yusa üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Hak-dilaram su an offline Hak-dilaram  
143 Mesaj -
ümmetim 73 fýrkaya ayrýlacak biri müstesna hepsi ateþtedir.

ashab sordu:

kimdir kurtulan fýrka?

el cemau ( Benim ve ashabýmýn ardýnca gidenler) buyurdu.

'ümmetim' kelimesi çok önemlidir. hadisi þerheden alimler, hesapsýz cennete girecek olan fýrkanýn 'Benim ve ashabýmýn ardýnca gidenler' cümlesine dahil olduklarýný, diðer ümmetin ise suçuna göre azablanacaðýný veya þefaate uðrayacaðýný beyan etmiþlerdir. ama son son tevili mümkün olmayan derecede inkarý söz konusu olmayan bütün ümmet 'ümmetim' kelimesine dahil olanlar ergeç cennette yerlerini alacaklardýr.

cibril hadisinde cebrail aleyhisselam aleyhisselam'a sordu: bana islamdan bahset... bana imandan bahset... bana ihsandan bahset...

bu sorulara rasulu muhterem aleyhisselam bildiðiniz cevaplarý verdi:

o cevaplarda ne dediyse, onlara inanan müslümandýr.

bize hani islamýn þartlarý, imanýn þartlarý diye öðrettiler ya, iþte onlar.

müslüman için aleyhisselam buyurdu ki:

kim bizim kýblemize yöneliyor, bizim kestiðimiz yiyor ise onun caný malý ýrzý haramdýr.
Gönderen: 09.04.2007 - 15:38
Bu Mesaji Bildir   Hak-dilaram üyenin diger mesajlarini ara Hak-dilaram üyenin Profiline bak Hak-dilaram üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Hak-dilaram su an offline Hak-dilaram  
143 Mesaj -
bütün ihtilaflý meselelerde ölçü þu:

kim dayanaðýný ayet hadis (Nass) eksenine dayandýrýyorsa, orada 'islam' söz konusu demektir.

bize göre hatalý olan, baþkasýna göre doðru ise

ölçü 'islamlýk' hususunda çok basit:

sözünü nereye dayandýrmýþ?

ayet-hadis

hata mý etmiþ, etmiþtir...

yanlýþ mý yapmýþ, yapmýþtýr...

ama dayanaðý, istimdat noktasý, delili Nass ise, batýni hükmü Allah'a aittir.

biz zahirde hatalý sözü/fiili gücümüzü sarfeder ve 'bu söz hatadýr' diyerek deþifre ederiz.

ama þahsiyete dokunmayýz.

alimler eserlerinde '... söyleyen kafirdir, .... sözü küfürdür' derler.

bakarýz

bu söze muhatab olan bir müslüman mý?

müslüman ise deriz ki:

'buradaki küfr, -hakikati gizledi, gerçeði örttü- manasýnda küfürdür'

çok açýk, tevili mümkün olmayan, Nasslara katiyyen uygun düþmeyen bir ibare mi var?

böyle bir ibareyi mümkün deðil aslýnda bir müslüman alimden duyabilmek!

hatalar burada baþlýyor iþte...

hükmi küfr, çok sýkýntýlý bir iþtir.

sahibinin can mal ve ýrz emniyetini iptal eder. miras hukuku, ceza hukuku, neseb v.s çok deðiþik yerlere intikal eder.

dolayýsýyla bizim harcýmýz deðildir bu hükmü vermek.

kadýlýk makamý iþidir.

kadý sorgular, tevil yollarýný araþtýrýr. son son tevili mümkün deðil ise ve söz sahibi sözünden ya da fiilinden dönmüyor ise hükmü verir.
Gönderen: 09.04.2007 - 16:30
Bu Mesaji Bildir   Hak-dilaram üyenin diger mesajlarini ara Hak-dilaram üyenin Profiline bak Hak-dilaram üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Hak-dilaram su an offline Hak-dilaram  
143 Mesaj -
TEKFÝR MESELESÝ

Ebu'l-Hasan el-Eþ'arî, mezhepler tarihi mevzuunda telif ettiði eserinin mukaddimesinde, müslümanlarýn, Peygamber'lerinden sonra bir çok hususlarda Ýhtilâfa düþtüklerini, böylece fýrka ve parçalara ayrýldýklarýný kayd ettikten sonra ilâve eder :

«Þu kadar var ki Ýslâmiyet bütün bu fýrkalarý sinesinde toplamakta ve hepsine de þâmil bulunmaktadýr» [1][1]

Büyük imamýn bu ifadesi geniþ bir müsamaha zihniyeti taþýmakta ve hiç bir isiâmî fýrkanýn tekfir edilemiyeceðini iþ'ar etmektedir.

Selef mezhebinin müdafii olan Ebû Ca'fer et-Tahâvî (v. 321/933) de Akîde'sinin sonunda Müþebbihe, Mu'tezile gibi fýrkalarý zikreder ve onlarýn dalâlet içinde olduklarýný söylemekle yetinir [1][2]

Yine bir mütekillim ve mezhepler tarihçisi olan Abdülkaahir el-Baðdâdî (v. 429/1037), el-Fark beyne'l-fýrak adlý eserinde ehl-Ý sünnetin birbirini tekfir etmediðini, buna mukabil muhtelif fýrkalarýn tekfir belâsýna giriftar olduklarýný kaydeder [1][3]

Ýmam-ý A'zam Ebû Hanife'nin (v. 150/787) el-Fýkhu'l-ekber adlý akaid risalesine güzel bir þerh yazan Aliyyu'UKaarî'nÝn (v. 1014/1606) þu iki cümlesi anlatmak istediðimiz fikri hulâsa etmektedir:

«Ehl-i bid'atýn kusurlarýndandýr ki birbirlerini tekfir ederler; ehl-i sünnetin de övülmeye lâyýk meziyetlerindendir ki yekdiðerlerini olsa olsa hataya nisbet ederler, fakat tekfir etmezler» [1][4]


Ýbn Kuteybe ve Gazzâlî'nin yukarýda sözü edilen þikâyetlerine raðmen þunlarý söyleyebiliriz ki ehl-i sünnet kelâmcýlarý Ýle fukahânýn çoðunluðu (cumhuru) birbirini tekfir etmediði gibi «ehl-i kýble-yi de küfre nisbet etmemiþtir.

Allâme Teftâzânî (v. 793/1390) meþhur «Þerhu'l-Akaidinde bu hakikati þöyle ifadelendirmiþtir:

«Ehl-i sünnetin prensiplerindendir ki ehl-i kýbleden kimse tekfir edilemez» [1][5]

Kaynaklar bu noktada hemen hemen ittifak halindedindedir [1][6] Þunu da belirtmeliyiz ki «ehl-i kýble», türkçemizde «beþ vakit namazýna müdavim» manasýna geliyorsa da fukahâ ve mütekeilimînin ifadelerinde «Kâ'beye doðru namaz kýlmanýn farz olduðunu kabul eden» manasýný taþýr


Ýslâm filozoflarýnýn tekfiri mevzuunda þiddetli bir tavýr takýnan Gazzâlî Tehâfutu'l-feiâsife'sinin mukaddimesinde þöyle der:


«Ben[1][7]felâsifenin görüþlerini çürütürken bazan Mu'tezile, bazan Kerrâmiyye, bazan da Vâkýfiyye mezhebinin delillerini kullandým. Kitabýmda tek bir mezhebin savunucusu tavrý takýnmadým, bilakis bütün fýrkalarý filozoflarýn karþýsýnda yek-vücud bir cephe halinne getirdim. Çünkü itikadî mezhepler (fýrkalar) bize teferruatta muhalefet ederken filozoflar Ýslâmiyetin esaslarýna taarruz etmiþlerdir. O halde bunlara karþý yek-vücud olmalýyýz; büyük musibetler karþýsýnda ufak kýrgýnýklar ortadan kalkar» [1][8]


, Engin isâmî bilgisinin yanýnda derin bir felsefî kültüre de sahip bulunan Seyfeddîn el-Âmidî fv. 631/1233), tekfir mevzuunu etraflýca ele aldýðý Ebkâru'i-efkâr adh eserinde, mütekellimîn ve fukahânýn yukarýda belirtilen görüþlerini naklettikten sonra, ehl-i sünnetten bazýlarýnýn bid'at fýrkalarýný tekfir ettiklerini kaydeder.


Âmidî daha sonra Kaderiyye, Þîa, Havâric ve Müþebbihenin tekfir edildiði noktalarý bir bir zikr ederek «bunlarýn dýþýnda kalan mezhep mensuplarý bid'ate düþüyorlarsa da kâfir deðillerdir» hükmünü verir (vr. 274/b - 275/a).

Fakat Âmidî bazý bilginlerin bu tekfir görüþünü doðru bulmaz ve zikri geçen fýrkalarýn tekfir edildiði noktalan teker teker çürütür [1][9]


Âmidî'den Ýki asýr sonra gelen meþhur Seyyid Þetif el-Curcânî (v. 816/1413) de ayný yolu takibetmiþ ve Þeru'l-Mevâkýf adlý üç ciltlik hacimli eserinde, ehl-i kýbleden Mu'tezile, MücessÝme ve Revâ-fýzýn tekfir edildiði noktalarý, ayrýca Mu'tezilenin ehl-i sünneti tekfir ettiði meseleleri bir bir ele alarak çürütmüþtür.


Yalnýz Seyyid Þerif bu Ýzahatýnýn sonuna þu notu koymayý da ihmal etmemiþtir:

«Þunu bil ki ehl-i kýblenin tekfir edilemiyeceði hususu yukarýda da geçtiði gibi Eþ'arî ve fukahânýn görüþlerine uygundur.

Fakat Ýslâm fýrkalarýnýn akidelerini bir bir incelediðimiz takdirde kesinlikle küfrü gerektiren noktalara tesadüf edebiliriz : Meselâ, ALLAH'tan baþka bir ilah'ýn bulunduðunu veya ALLAH'ýn bazý þahýslara hulul ettiðini intaç eden inanýþlar. Muhammed aleyhisselâmýn nübüvvetini Ýnkâr eden veya onu kötüleyen, onu küçümseyen Ýnanýþlar. Kat'î haramlarý halâl kabul eden veya dinî inanýþlarý reddeden inanýþlar gibi» [1][10] Seyyid Þerifin verdiði bu misaller elbette insaný küfre götüren þeylerdir.

Bu türlü inanýþlara sahip bulunan þahýs veya guruplarýn tekfiri her halde münakaþa kaldýrmayan bir husustur

[1][0] el-Eg'arî, Makalât, I, 1.
[1][1] Aktdetu't-Tahâvî, þahsi kütüphanemdeki yazttýa nüsha, vr. 8/a - 8/b.
[1][2] el-Fark beyne'l-fýrak, s. 361.
[1][3] Þerhu'l-Fýkhi'l-ekber, s. 136.
[1][4] et-Teftâzânî, Þerhu'l-Akaid, s. 77.
[1][5] msl. bk. Ebu'l-Berekât en-Neeefl, el-Ý'timad, vr. 99/b-190/a; et-Teftâzânî, Þerhu'l-Makasýd, n, 197; el-Curcânî, Þerhu'l-Mevâkýf, in, 258-259; el-Baðdâdî, ag.e., a. 12; el-Beyâzî, Ýgârâtu'l-meraih, s. 51.
[1][6] el-Baðdâdî, ag.e.( a. 12-13.
[1][7] el-Gazzâlî, Tehâfut, s. 82-83.
[1][8] el-Âmidî, ag.e., vr. 275/a - 275/b.
[1][9] el-Curcânî, ag.e., III, 259-261.
[1][10] Prof. Dr. Bekir Topaloðlu, Kelam Ýlmi, Damla Yayýnevi:273-276.
Gönderen: 12.04.2007 - 10:07
Bu Mesaji Bildir   Hak-dilaram üyenin diger mesajlarini ara Hak-dilaram üyenin Profiline bak Hak-dilaram üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1415 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
bahar61 (48), ebrar22 (52), muzo 02 (53), abdulberr (57), Sakarya5461 (54), canan85 (39), Abdulkadir056 (27), Alaaddin_E (51), betus86 (38), zeynepcik (41), halebi (40), ammarh. (58), hatice gönül (39), karamurad (57), erens (42), ZeYD-CaN (37), pazarci (40), bkaya85 (39), can38 ()
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.63528 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.