0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » SİYER-İ NEBİ » Hazreti Muhammed (s.a.v) Kimleri affetmemişti.

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Muhtazaf su an offline Muhtazaf  
Hazreti Muhammed (s.a.v) Kimleri affetmemişti.
Moderator


4254 Mesaj -
Merhameti ile bilinen Hz. Peygamber bir konuda oldukça sertti. Bu suça iþtirak edenleri en aðýr bir þekilde cezalandýrdý.
Ýþte Hz. Peygamber'in tahammül edemediði suçlar...
Gerek yazýnýn tamamýný okumaya vakti olmayanlar, gerekse de yazýda çokça isim geçeceði için zihni karýþacak olanlar için yazýnýn özetini baþtan vereyim.
Hz. Peygamber’in asla tahammül edemediði ve kesinlikle affetmediði suç, yalan, iftira gibi her çeþit karalama türü yaklaþýmlarla toplumun zihninin karýþtýrýlmasý ve yanlýþ düþünce sahibi olmalarýna zemin oluþturulmasýydý. Kamu malý konusunda da hassastý. Aksi davranýþ içinde olanlara karþý þiddetli cezalar uyguladý.

Konunun ayrýntýsýna girmeden önce, Hz. Peygamber öncesi döneme ait bazý bilgiler vermekte yarar var.

Kamuoyunun kontrolü tarihin her döneminde büyük önem taþýmýþtýr. Güç ve iktidar sahipleri, insanlýk tarihinin bilinen bu en eski silahýndan sürekli yararlanma yoluna gitmiþlerdir.

Eski Yunan ve Roma toplumlarýnda da, kamuoyu oluþturma tekniði olarak nitelendirebileceðimiz profesyonel faaliyetler mevcuttu. Ýmparator Neron, “Augustales” denilen ve görevi halký heyecanlandýrarak hasým gruplarý katletmek için coþkulu tezahürat yapmak olan ve çoðunluðu gençlerden oluþan 5000 kiþilik bir teþkilât kurmuþtu. Sezar zamanýna gelindiðinde, Çiçeron gibi etkili hatiplerin siyaset ve toplum hayatý üzerindeki etkisi üst seviyelere çýkmýþtý

Pompei harabeleri arasýnda bu devirde etkin faaliyet gösterdiði anlaþýlan dellâllara ve münâdîlere ait kalýntýlar bulundu.

Halkýn çeþitli söylentilerle sindirilmesi ve morallerinin çökertilerek ruh dünyalarýnýn peþinen esir alýnmasý düþüncesi çok eski bir stratejidir. Anibal Roma üzerine yürürken bu teknikten yararlandýðý gibi, Atillâ ve Cengiz Han’da bu iþ için özel ekipler oluþturmuþlar, ordunun geçeceði güzergah üzerinde yaþayan halklarda büyük bir korku dalgasý meydana getirmeyi baþarmýþlardýr. Tarihe geçen tüm baþarýlý seferlerde, böylesine profesyonelce uygulanan bir zihin inþa stratejisi vardýr.

Timur Anadolu’yu iþgali sýrasýnda da bunu baþarýyla uygulamýþtýr. Yýldýrým Beyazýt’ýn Timur’a karþý maðlubiyetinde Timur’un propaganda silahýný çok iyi kullanmasý etkin rol oynamýþtýr. O kadar ki, üzerinden asýrlar geçmesine raðmen, Timur’la ilgili menkýbeler Anadolu’da hâlâ anlatýlmaktadýr.

O günün medyasý…

Modern anlamda gazeteciliðin insan hayatýna girmesi son 200, 300 yýla ait bir olaydýr. Radyo, televizyon gibi günümüzün popüler iletiþim araçlarýnýn insan hayatýna girmesinin üzerinden ise henüz 100 yýl bile geçmemiþtir.

Kýsacasý, bundan 100, 200 sene öncesine gelinceye kadar tüm insanlýk tarihi boyunca en etkin kamuoyu oluþturma aracýnýn baþýnda þifahi (sözlügöz kırpma unsurlar baþta geliyordu. Onu en iyi kullanan da, etkin söz söyleme gücüne sahip þairlerdi.

Þairler eski çaðlar boyunca bir bakýma þimdiki anlamýyla medyanýn görevini yürütüyorlardý. Herhangi bir konuda kamuoyu oluþturulacaksa, bu iþ için þairler görevlendiriliyor, karþýlýðýnda kendilerine menfaat temin ediliyordu. Özellikle savaþ hazýrlýklarý sýrasýnda ve savaþ anýnda askerin coþturulmasýnda en etkin silah þiirdi.

Þairlerin çoðu Yahudi idi…

Hz. Peygamber risalet görevine baþladýðýnda Mekke bir bakýma Arap yarýmadasýnýn þiir merkezi (medya üssügöz kırpma gibi idi. Arap yarýmadasýnýn en etkin þairleri burada bulunuyor, en güzel þiirler Kâbe duvarýna asýlýyordu.

Hz. Muhammed (s) peygamberlik görevine baþladýðý andan itibaren, çoðunluðunu Yahudilerin oluþturduðu þairler hemen saldýrýya geçti.
Yahudi þairler, þiirlerinde Ýslâm'la alay ediyor, Hz. Peygamberi sürekli aþaðýlýyorlardý. Özellikle Müslüman kadýnlarý küçük düþüren ve hakaret eden þiirlere aðýrlýk veriyorlardý. Zaten o günün en etkin kamuoyu oluþturma aracý þiirler olduðu için bu hakaretler kýsa zamanda aðýzdan aðza yayýlýyor ve toplum Müslümanlara karþý kýþkýrtýlýyordu.

Müslümanlar kendilerine olan özgüvenden dolayý bundan doðrudan etkilenmeseler de, insanlarýn hakikatlere karþý kalplerinin ve gözlerinin kapalý hale gelmesine yol açtýðý için bu tür karalama kampanyalarýna üzülüyorlardý.

Mekke dönemi sabýr dönemi olduðundan, Hz. Peygamber bu amansýz saldýrýlara doðrudan karþýlýk vermedi. Medine döneminde ise; gerekli savunmaya ve mücadeleye izin verildiðinden dolayý, Hz. Peygamber’in yaklaþýmý çok farklý oldu. Hz. Peygamber Ýslam’ýn tüm hasýmlarýyla mücadele ettiði gibi, kamuoyunu Müslümanlar aleyhine kýþkýrtan þairlere karþý da sert tedbirler aldý.

O dönemde Ýslam’ýn en azýlý düþmanlarýndan biri de, Asma binti Mervan adýndaki þair kadýndý. Tüm hayatý, Ýslâm aleyhinde þiir üretmek, þiirlerinde Ýslâm ve Hz. Peygamber düþmanlýlýðýný iþlemekle meþguldü. Bu þairi sahabeden Umeyr öldürdü. Hz. Peygamber onun hakkýnda, "Allah'a ve Resulü'ne gýyaben yardým eden birisini görmek istiyorsanýz Umeyr'e bakýn!" buyurdu.

Ýslâm'a ve Hz. Peygamber’e saldýran Yahudi þairlerinden birisi de Ebû Afek adýndaki fitneci þairdi. Sâlim b. Umeyr isimli sahabi de bu Ýslâm düþmaný Yahudi þairi öldürdü ve toplumu ifsat etmesinin önüne geçti.

Bedir savaþýnda Müslümanlarýn üstün gelmesi bütün Yahudileri kýzdýrdý ve daha da hýrçýnlaþtýrdý. Bu savaþ onlarýn kinlerini açýða vurmalarýný saðladý. Bedir zaferinden sonra Yahudi þair Ýbnu'l-Eþref, Ýslâm'a daha aðýr hakaretler yapmaya baþladý. Bedir Savaþý’nýn ardýndan, "Bugün yerin altý üstünden yeðdir" dedi.

Mekkelileri Müslümanlara saldýrtmak için Mekke’ye gitti ve orada þiirleriyle aðýtlar yaktý. Medine'ye dönüp Ýslam düþmanlýðýna devam eden Ýbnu'l-Esref o kadar ileri gitti ki, Hz. Peygamber sonunda söyle dua etti: "Ya Rabbi, beni Ka'b ibnu'l-Eþref’den ve onun þiirinden kurtar." Sahabeden Muhammed b. Mesleme çok geçmeden bu þairi katletti.

Ertesi gün, Ýbnu'l-Eþref'in haksiz yere öldürüldüðünü savunmak için gelen Yahudilere Hz. Peygamber þöyle dedi: "O suçsuz deðil; bizi aþaðýladý. Ýslâm ve Müslümanlar aleyhinde þiirler söyledi (kamuoyu oluþturdu). Aranýzdan her kim ayný fiili iþlerse, onun da kafasý kesilecektir. Bunu böyle bilin ve bir daha Ýslâm aleyhinde söylemeyin…"

Bu olaydan sonra Nadiroðullarý Hz. Peygamber ile bir ittifak antlaþmasý yaptý. Fakat barýþ dönemi uzun sürmedi. Uhud Savaþý yapýldý. Hz. Peygamber, Uhud Savaþý esirlerinden yalnýzca þair Ebu Azze'nin öldürülmesini emretti. Bu þair, Mekkeli Müþrikleri þiirleriyle galeyana getirerek Müslümanlara karþý yeni bir saldýrýya geçirilmesinde büyük bir rol oynamýþtý.

Kimler öldürüldü…

Mekke fethi esnasýnda, Hz. Peygamber (a.s) "Saldýrýya uðramadýkça, sakýn saldýrmayýn. Fakat þu on bir erkek ile altý kadýný nerede bulursanýz öldürün. Baþka kimseye dokunmayýn" dedi. Fakat bunlar arasýndan sadece dört erkek öldürüldü, diðerleri affa mazhar oldu.

Öldürülen dört kiþinin isimleri ve suçlarý þunlardý:

1. Abduluzza b. Hatal: Daha önce Müslüman olup, Abdullah adýný almýþ ve zekât toplamakla görevlendirilmiþti. Önemsiz bir sebepten Müslüman ar*kadaþýný öldürdü, kýsas edileceðinden korktu, irtidat etti ve topladýðý zekât mallarý ile birlikte kaçtý. Mekke'ye iltica etti. Hem katil, hem mürted, hem de hýrsýzdý. Fetih günü Ka'be örtüsü içine saklanmýþken buldu ve öldürüldü.

2) Mikyas b. Subabe: Müslüman ol*muþ kardeþinin, baþka bir Müslüman tarafýndan müþrik zannedilerek hataen öldürülmesi üzerine, onun hakkýný almak için geldi, Müslüman oldu ve kardeþinin kanýný dava etti. Diyet almasýna raðmen, kardeþini öldüren Müslümaný öldürdü, irtidad etti ve Mekke'ye kaçtý. Fetih günü Müslümanlara pusu ku*ranlar arasýnda yer aldý. Gizlendiði yerde yakalanýp öldürüldü.

3) Haris b. Tulatýla: Hz. Peygamber’e daha ilk günden itibaren en aðýr eziyet ve hakaretleri yapanlardandý. Sürekli alay eder, yalancý olduðunu söylerdi. Fetih günü Hz. Ali tarafýndan öldürüldü.

4) Huveyris b. Nukayzi: Mekke döneminde Peygamber (a.s.)'e en çok eziyet edenlerdendi. Hz. Peygamberi hakaretler içeren þiirler söylerdi. Hz. Peygamberin kýzlarý Fatýma ve Ümmü Gülsüm'e de eziyetleri olmuþtu. Fetih günü Hz. Ali tarafýndan öldürüldü.

Özetlemek gerekirse, Hz. Peygamber’in þairlere karþý sert tutumunun bir nedeni de, þairlerin kendi zihin kirliliðini ve küfrünü þiirleriyle topluma da bulaþtýrmasý ve kendi karanlýk dünyalarýna baþkalarýný da ortak etmesiydi.

Çünkü Ýslam, bireyin olduðu kadar toplumun da ruh saðlýðýnýn korunmasýný, bireyi ve toplumu ifsat eden her türlü yanlýþýn önüne geçilmesini ister. Ýnsana saygýnýn gereði de budur.

Osman Özsoy
Gönderen: 07.07.2009 - 01:38
Bu Mesaji Bildir   Muhtazaf üyenin diger mesajlarini ara Muhtazaf üyenin Profiline bak Muhtazaf üyeye özel mesaj gönder Muhtazaf üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1279 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
SaYaCGIN (48), AnneminSariGülü.. (34), kotza1 (55), keremcik (52), fatih GUNES (49), muhsin p.o. (52), tuva (42), Dostluklar_Baki (39), meydan26 (50), mehlika akasya (45), panter32 (50), NÖBETCI (47), baranbari (49), friendsofmehdi (39), tatar_salih (36)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.69072 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.