|
|
|
|
Toplam Forum: 69
*** Toplam Konu: 30100
*** Toplam Mesaj: 148193 |
|
|
|
|
|
Gönderen |
|
|
Bir şeyin kıymetini ancak onun değerini bilen anlar! |
|
|
|
Bir þeyin kýymetini ancak onun deðerini bilen anlar ve o deðerini bilenin yanýnda kýymetlidir."
Vaktiyle bir bilge hoca, yýllarca yanýnda yetiþtirdiði öðrencisinin
seviyesini öðrenmek ister. Onun eline çok parlak ve gizemli görüntüye sahip
iri bir nesne verip: "Oðlum" der, "Bunu al, önüne gelen esnafa göster, kaç
para verdiklerini sor, en sonra da kuyumcuya göster. Hiç kimseye satmadan
sadece fiyatlarýný ve ne dediklerini öðren, gel bana bildir.
Öðrenci elindeki ile çevresindeki esnafý gezmeye baþlar.
Ýlk önce bir bakkal dükkânýna girer ve "Þunu kaça alýrsýnýz?" diye sorar
Bakkal parlak bir boncuða benzettiði nesneyi eline alýr; evirir çevirir;
sonra: "Buna bir tek lira veririm. Bizim çocuk oynasýn" der.
Ýkinci olarak bir manifaturacýya gider. O da parlak bir taþa benzettiði
nesneye ancak bir beþ lira vermeye razý olur.
Üçüncü defa bir semerciye gider: Semerci nesneye þöyle bir bakar, "Bu der
"benim semerlere iyi süs olur. Bundan "kaþ dediðimiz süslerden yaparým. Buna
bir on lira veririm."
En son olarak bir kuyumcuya gider. Kuyumcu öðrencinin elindekini görünce
yerinden fýrlar. "Bu kadar deðerli bir pýrlantayý, mücevheri nereden
buldun?" diye hayretle baðýrýr ve hemen ilâve eder. "Buna kaç lira
istiyorsun?" Öðrenci sorar: Siz ne veriyorsunuz?" "Ne istiyorsan veririm."
Öðrenci, "Hayýr veremem." diye taþý almak için uzanýnca kuyumcu yalvarmaya baþlar:
"Ne olur bunu bana satýn. Dükkânýmý, evimi, hatta arsalarýmý vereyim."
Öðrenci emanet olduðunu, satmaya yetkili olmadýðýný, ancak fiyat öðrenmesini
istediklerini anlatýncaya kadar bir hayli dil döker.
Mücevheri alýp kuyumcudan çýkan öðrencinin kafasý karma karýþýktýr. Böylesi
karýþýk düþünceler içinde geriye dönmeye baþlar. Bir tarafta elindeki
nesneye yüzünü buruþturarak 1 lira verip onu oyuncak olarak görenler, diðer
tarafta da mücevher diye isimlendirip buna sahip olmak için her
þeyini vermeye hazýr olan ve hatta yalvaran kiþiler..
Bilge hocasýnýn yanýna dönen öðrenci, büyük bir þaþkýnlýk içinde baþýndan
geçen macerasýný anlatýr.
Bilge sorar: "Bu karþýlaþtýðýn durumlarý izah edebilir misin?"
Öðrenci: "Çok þaþkýným efendim, ne diyeceðimi bilemiyorum,
kafam karmakarýþýk" diye cevap verir.
Bilge hoca çok kýsa cevap verir:
"Bir þeyin kýymetini ancak onun deðerini
bilen anlar ve o deðerini bilenin yanýnda kýymetlidir."
Her insanýn hayatýnda varlýðýný ve deðerini bilen, hisseden, fark eden
kuyumcular mutlaka vardýr.
Mesele kuyumcuyu bulmaktadýr...
|
Gönderen: 03.02.2010 - 12:37 |
|
|
|
922 Mesaj -
|
|
|
güzel bi hatirlatmaydi muhtazaf kardes
kuyumcularda uyandi artik...
ucuza kapatmak icin pek önemsemiyorlarmis gibi gözüküyorlar
paylasim icin
|
Gönderen: 03.02.2010 - 23:07 |
|
|
|
|
Sizdende kardesim
Eee O zamanin kuyumculari ile 20 nci asrin kuyumculari arasinda fark var bayagi ilerlemis herhalde bizmi geri kaldik yoksa yanlis saatte yanlis yerdemiyiz?
|
Gönderen: 03.02.2010 - 23:51 |
|
|
Şu an Yok üye ve 1596 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.
[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye] |
|
|
|
Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve
afiyet dolu ömür dileriz:
kuzen_1956 (69), ab-ýefsun (48), islammmm (48), Karanfil_ (37), Hatiboðlu (51), aysegul27 (56), þeb-i aru.. (49), mehmetsarican (57), salih_zeki (50), yerbay (55), gencefsane0619 (37), fazlivarna (39), nurdanbirdamla (52), quazar (50), yolculukahirete (47), DETAY (50), tugrulhank (41), isa-tunc (38), Musa_efendi (40), hamzaa69 (50), Adem 1981 (44), hikmetbaysal (38), korkusuz (39), yusufcan42 (50), sansar1 (64), talha73 (52), Reis30 (51), merve26 (45), eren@ (60), Nurdamra (36), zynb (45), SeHaDeT (37), ozdemir_3825 (36), ebu_furkan (49), Muhammed Tevhid (54), esrefsaati (42), damla- (), raþitim (54), hakdostu (59), xp_88 (37), turkey06 (48), Güllerin-Efendi.. (37), CanKusumM (56), mustizmir (60), zeki_s (50), gunesgencer (52), nuridemir (65), ozdemir3825 (36), mehdiordusu (37), omar1977 (48) |
|
|
|
|
|