0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » SORULAR & CEVAPLAR » Adam öldürme

önceki konu   diğer konu
2 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
Gast Misafir_  
Adam öldürme
Misafir
Umarým daha önce açýlmamýþtýr böyle bir konu. Eðer çýlmýþsa tekrar açmýþ olurum ve þimdiden özür dilerim.
Ýslam dininde adam öldürmenin cezasý nedir?
Hangi hallerde adam öldürmek caiz olur?
Kan davasý veya namus davasý gibi durumlarda adam öldürenlerin sonu ne olur?
Gönderen: 18.03.2005 - 15:33
Bu Mesaji Bildir   Yukari
yoktan su an offline yoktan  
1227 Mesaj -
selamun aleykum kardeþim..

konu hakkýnda verilmiþ bir kac cevap þu þekildedir..

öldürmek

Ýslama göre adam öldürmenin hükmü

Yeryüzünde iþlenen günahlarýn en büyüðü þirktir, Allah'a ortak koþmaktýr. Þirk'ten sonra ikinci dereceyi alan günah, masum bir insanýn hayatýna son
verip, canýna kýymak, onu öldürmektir.

Kendi ihdas ettiði haksýz bahanelerle bir insaný öldürüp canýna kýymak, Allah indinde o kadar büyük günah, o kadar dehþetli bir vebaldir ki, sanki
öldürülen tek þahýs deðil de, bütün bir insanlýktýr...

Rabbimiz, haksýz katile bu nazarla bakmakta ve þöyle buyurmaktadýr:
"- Kim bir insaný (suçsuz yere) öldürürse, sanki bütün insanlarý öldürmüþ gibidir. Kim de suçsuz bir insaný ölümden kurtarýrsa, sanki bütün insanlarý ölümden kurtarmýþ gibidir!.." (Maide, 32)

Demek ki, Rabbimiz, yarattýðý insanlardan bir tekinin dahi haksýz yere öldürülmesini istemiyor, bunu küçük bir günah, basit bir olay olarak
görmüyor. Hatta bir ayet-i kerimede de þöyle buyuruyor:
"Kim bir mü'mini kasdi olarak öldürürse, o kimsenin cezasý Cehennem'de (ebedi) kalmaktýr!.." (Nisa, 93)

Demek ki, bir insaný Allah'a ve ahirete imanýndan dolayý öldürmek de ayrý bir durum arzetmekte, bunun cezasý da kafirlere mahsus ebedi ceza
olmaktadýr. "Bir mü'mini öldürmek, Allah indinde dünyayý tahrip etmekten daha büyüktür!" (Nesai, Tahrim 2, (7, 83))

Demek ki, mü'min Allah indinde dünyadan ve içindeki diðer varlýklardan da büyük ve kýymetlidir. Binaenaleyh, hangi cür'et sahibi böyle aziz ve büyük bir varlýðýn haksýz olarak hayatýna kasteder, kainata ibret ve temaþa ile bakýþýna mani olur, Allah'ýn yaptýðý binayý yýkabilir?

Bunu bir hadis mealiyle açýklýða kavuþturalým:
"Eðer bir mü'minin kanýný dökmeye (sema) ve (yer) halkýnýn hepsi de iþtirak etse, Allah onlarýn hepsini de o kaný dökülen tek masum mü'minin hakkýný korumak için yüzüstü Cehennemine sürer!" (Tirmizi, Diyat 8, (1398))

Haksýzlarýn çokluðu, haklýnýn tekliði durumu deðiþtirmez. Hal böyle iken, bir insan, kendisini hem savcý, hem hakim, hem de infaz memuru yerine koyup da bir mü'mini nasýl öldürebilir?

Þayet katil, öldürdüðü kimsenin mirasýna konacak þekilde yakýn biriyse, katilliðinden dolayý miras hakkýný da kaybeder, öldürdüðü maktulün mirasýna
da konamaz. O hak, iþlediði bu cinayet yüzünden elinden alýnmýþ olur. Bu yüzden ana-baba katili evlad, miras alamaz; öldürdüðü ebeveyninin malýna
varis olamaz.

Ýslam, katili böyle korkunç günahkar gördüðü gibi, öldürmeye azmettireni de günaha ortak görür. Sebep olup hazýrlayan, kuvvet verip teþvikte bulunan hakkýnda da Resul-i Ekrem Efendimiz'in ikazý þudur:

"- Bir adam, bir Müslümanýn ölümüne bir tek kelimeyle yardým etse, kýyamette alnýna þöyle yazýlýr:
- Bu adamýn Allah'ýn rahmetinden ümidi kesilmiþtir!"

Onun içindir ki, Müslüman, haksýz yere adam öldürmeyi cihad sayamaz. Hukuki þartlarý ortaya çýkmadan böyle dehþetli bir günaha yaklaþmaya cür'et edemez.

**************

Ýslamda, masum bir insanýn ölümüne sebep olmanýn hükmü


Kur'an-ý Kerim gayet açýk bir þekilde baþkasýný öldürmeyi yasaklar; "Hak bir sebep olmadýkça, Allah'ýn haram kýldýðý caný öldürmeyin" (Ýsra Sûresi, 32) buyurur.

Ayette geçen "hak bir sebep"
-savaþ hali
-nefsi müdafaa
-baþkasýný öldüren birisinin, suçu sabit olduðunda devlet eliyle idamý gibi durumlardýr. Böyle özel haller dýþýnda, adam öldürmek en büyük günahlardandýr.
Bir baþka ayette þöyle denilmektedir:
“Kim bir caný, kýsas olmadan veya yeryüzünde bir fesadý olmaksýzýn öldürürse, sanki bütün insanlarý öldürmüþ gibidir. Kim de birinin hayatýna vesile olursa, sanki bütün insanlarý hayatlandýrmýþ gibidir.” (Maide Sûresi, 32)
Yani, bir masum insaný öldürmek bütün insanlarý öldürmek gibi dehþetli bir suçtur. Ayette, Müslim veya gayr-ý müslim þekilde bir ayrým yapýlmaksýzýn sadece "nefis" yani "zat, þahýs" denilmesi de kayda deðer bir inceliktir.

Masum bir insanýn kasten öldürülmesi, kýsasý yani katilin de öldürülmesini gerektirir. Þayet öldürülenin varisleri katili affederse, bu durumda diyet vermesi gerekir.

**********

Meþru müdafaa... Meþru müdafaa halinde adam öldürmenin hükmü

Bir insaný öldürmek ve onun hayat hakkýna son vermek yargýnýn iþidir.

Herhangi bir ferd, þahsi ölçü ve yargýsýyla kimseyi öldüremez, ölüme layýk olduðunu iddia ederek kiþinin hayatýna son veremez. Verirse, katil olur,
cinayet cezasýna müstehak olur. Dünyada ve ahirette katil kimse muamelesi görür. Öldürdüðü insanýn hakkýný, günahýný yüklenir, ayrýca azabýný da
çekerek öder.

Ancak, bazý mecburi durumlar var ki, o durumlarda, karþýlaþýlan mecburiyet, gösterilen mukavemeti meþrulaþtýrýp, mübah hale getirir. Katili de cinayet
suçundan muaf kýlabilir.

Bu istisnai durumlardan bazýlarýný sýralayalým:

1- Bir kimseyi öldürmek üzere faaliyete geçilse, o da nefsini kurtarmak için bütün çarelere baþvurduðu halde kurtulamasa da, mütecavizi öldürmek zorunda kalsa, ne kýsas (öldürme suçuna karþý ölüm cezasýgöz kırpma, ne de diyet (kan bedeli) lazým gelir.

Zira maktul, onu öldürmek üzere harekete geçmiþ, onu fiilinden vazgeçirmek için baþka çare kalmamýþ, nefsi müdafaa zarureti doðmuþtur. Ancak, baðýrmak gibi herhangi bir çare ile etraftan insanlarý çaðýrýp da mütecavizi kaçýrýp caydýrmak mümkün ise, onu yapmadan öldürme fiiline
baþvurulmuþsa, olay nefis müdafaasýndan çýkar, cinayete girer.

2- Bir adam, dükkanýna, evine, yahut malýný muhafaza ettiði herhangi bir meskene girip de malýný zorla gasbetmek isteyenle münakaþa ederken silahlý
çatýþma çýksa ve mal sahibi baskýný yapan ve malýný almak isteyen gasýbý öldürse, bu da malý müdafaa hakkýdýr. Öldüren mal sahibi katil durumuna
girmez, meþru mal müdafaasýný yapmýþ olur. Ne kýsas, ne de diyet gerekir. Ölen gasýbýn kaný heder olmuþ (boþa akmýþgöz kırpma olur.

3- Bir kimse, evinde yahut herhangi bir yerde hýfzettiði namusuna tecavüz etme fiilinde olan birine karþý koysa, namusunu o mütecavizin elinden
kurtarmak isterken, mütecavizi öldürmüþ bulunsa, namus müdafaasý meþru bir müdafaa olduðundan, katile kýsas lazým gelmez, diyet de icabetmez.
Çünkü namusunu müdafaa etmek için o mütecaviz kiþiyi öldürmekten baþka bir çaresi kalmamýþtýr.

Demek ki, canýný, malýný, namusunu muhafaza etmek her insanýn hiçbir suretle elinden alýnmaz bir hakkýdýr. Bunlarý müdafaa ederken mütecaviz kiþiyi
öldürmek zorunda kalsa, katil olmayacaðý gibi, öldürülse þehid olur.


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son yoktan tarafından, 23.04.2005 - 22:55 tarihinde.
Gönderen: 19.03.2005 - 07:14
Bu Mesaji Bildir   yoktan üyenin diger mesajlarini ara yoktan üyenin Profiline bak yoktan üyeye özel mesaj gönder yoktan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1198 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
zec (53), yesil07 (39), volkansav52 (40), bebecik1974 (50), mcamlica (38), serdar414 (47), musoylemez (56), KalpYapalim (32), gurbat (62), yasen (47), yilmaz (63), kenzularsh (40), srknsrt (51), puma (54), mazpolat (67), pskofb (38), akaasa (49), oguzy (74), arkadasim (51), Mecnun2000 (55), sarenge (44), SarCopTeS (43), halil40 (36), belan08 (47), halil_10 (37)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.62405 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.