0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » D İ N / İ S L A M » SİYER-İ NEBİ » insanligin hasretiyle yandigi ab_i hayat

önceki konu   diğer konu
15 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
tugba009 su an offline tugba009  
insanligin hasretiyle yandigi ab_i hayat
84 Mesaj -
Ýtiraf ediyorum, Seni tanýyamadýðýmý, bilemediðimi, duyamadýðýmý, anlayamadýðýmý!

Evet, tanýyamadým Seni, tanýnman gerektiði gibi, hissedemedim Seni hissedilmen gerektiði gibi, bilemedim Seni bilinmen gerektiði gibi, ey Allah'ýn En Sevgili Kulu..

Bugüne kadar nice kýymetli insanlar Sana olan sevgilerini, aþklarýný, hasretlerini, özlemlerini, kimi nesirle, kimi þiirle, kimi efaliyle, kimi de sadece gözyaþlarýyla ifade etmeye çalýþtýlar, ey Allah'ýn Sevgili Rasûlü .. ya ben; ben bir þey söyleyemedim, yazamadým, yapamadým, gözyaþlarýmý içime tercüman edemedim; aczimi itiraf ediyorum.

Yeryüzünde Senin hasretinle yanýp kavrulanlarýn, Sana meftun olanlarýn, Seninle yatýp Seninle kalkanlarýn sayýsý hiç de az deðil, ey benim tanýyamadýðým En Büyük Elçi. .

Seni rüyada görmek bazýlarý için her zaman nasib olan bir þerbet; bazýlarý için de hiç nasib olmamýþ bir paye ey Bizim Medar-ý Ýftiharýmýz .

Seninle yakazada görüþmek ise yine bazýlarý için vuslat ateþini körükleme hamleleri, bazýlarý içinde ihtimaller harici bir þey ey Biricik Rehber ..

Sünnetini ihya edenlerin ve Seni baþkalarýna duyurmaya çalýþan ahir zaman kardeþlerini ara-sýra da olsa ziyaretlerin onlarý ve duyanlarý öyle bir sevindiriyor ki anlatamam ey Bizim Efendimiz.

Seni getirdiðin Kur'an'la, ifade ve bizzat tatbik buyurduðun sünnetinle içlerinde yaþamaya çalýþanlar bir saniye Senden uzak kalmamanýn çabasýný sarfediyorlar, Senin yolunda olup da Seni ne bir rüyada ne bir yakazada göremeyenleri de unutma ey Sevgili..

Seni az çok tanýmýþ, sünnetinden de bazýlarýný yaþamaya çalýþmýþ fakat istenilen derece de Senin sevginle, aþkýnla, hasretinle yanýp tutuþamayanlarý da hatýrla bazen ne olur..

Ey Cenab-ý Allah'ýn ahlakýyla ahlaklanmýþ En Büyük Nebi ! Sen bugün bütün bir insanlýðýn hasretiyle yandýðý, fakat seraplardan kurtulup da bir türlü dönüp bakamadýðý hayat suyusun; iklimine susayýp da farkýnda olmayanlarý hayat suyundan mahrum etme; ey Herþeyimiz, Biricik Sultanýmýz.

Senin "benim adýn güneþin doðup battýðý her yere ulaþacaktýr" fermanýný kendilerine hedef bilip dünyanýn dört bir yanýnda Senden habersiz yaþayanlara Seni duyurmaya gidenleri, Senin sevginle yananlar, Seni hayatlarýnýn mihverine oturtanlar için, onlarýn yüzü suyu hürmetine fakir, aciz, çaresiz, periþan, düþmüþ ama kalkmaya çalýþanlarý, günahlara batýp çýkmýþ olsa da Seni sevenleri, Seni anlatmaya çalýþanlarý Seninle hayatlarýný canlandýrmaya çalýþanlarý unutma.. unutma ki yoktur Senden baþka onlara rehber, yoktur Senden baþka kýlavuz, yoktur Senden baþka onlarý ümmet olarak baðrýna basan. Çünkü Sen Yaradana bir kaç vasýfla vasýflandýrýlmýþ biricik elçisin. Sen azizsin raufsun, rahimsin . Buna en büyük delil de Senin doðarken bile "ümmeti" diye hayatýna baþlaman ve hayatýn boyunca da ve ahirette de ümmetini unutmamandýr. Sonsuz rahmetten esintilerle beslenen enginlerden daha engin vicdanýnda elbette 'kardeþler' in de bir yer bulabilirler; o kutlular da Senin engin sinene misafir olabilirler.

Ey Sevgililer Sevgilisi , Yüce Nebî ! Hayatýn boyunca Senin döndüðün kapýya biz de dönüyor ve Rahmeti Sonsuz'dan biz zayýf ve çaresiz kullarýný Rasûlüne layýk birer fert haline getirmesini ümid ediyoruz. Rabbimizin merhametine, Senin þefaatine sýðýnarak...

Ahmed Sait Tunçpýnar
Gönderen: 13.01.2005 - 20:51
Bu Mesaji Bildir   tugba009 üyenin diger mesajlarini ara tugba009 üyenin Profiline bak tugba009 üyeye özel mesaj gönder tugba009 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
SHaDeeD su an offline SHaDeeD  
374 Mesaj -
Gel ey Rasul bahardýr..
hacdan döner gibi gel
Miractan iner gibi...
Bekliyoruz yýllardýr...

:(
Gönderen: 15.01.2005 - 08:25
Bu Mesaji Bildir   SHaDeeD üyenin diger mesajlarini ara SHaDeeD üyenin Profiline bak SHaDeeD üyeye özel mesaj gönder SHaDeeD üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
MiRaY su an offline MiRaY  
RE:
252 Mesaj -
Alıntı
Orijinali SHaDeeD

Gel ey Rasul bahardýr..
hacdan döner gibi gel
Miractan iner gibi...
Bekliyoruz yýllardýr...

:(


:(ağlarağlar
Gönderen: 17.01.2005 - 13:55
Bu Mesaji Bildir   MiRaY üyenin diger mesajlarini ara MiRaY üyenin Profiline bak MiRaY üyeye özel mesaj gönder MiRaY üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
kar tanesi su an offline kar tanesi  
6 Mesaj
Alıntı
Ey Sevgililer Sevgilisi , Yüce Nebî ! Hayatýn boyunca Senin döndüðün kapýya biz de dönüyor ve Rahmeti Sonsuz'dan biz zayýf ve çaresiz kullarýný Rasûlüne layýk birer fert haline getirmesini ümid ediyoruz. Rabbimizin merhametine, Senin þefaatine sýðýnarak...



:( ALLAH rAzi olsun, ONA layik oluruz insaALLAH
Gönderen: 10.10.2005 - 19:50
Bu Mesaji Bildir   kar tanesi üyenin diger mesajlarini ara kar tanesi üyenin Profiline bak kar tanesi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
omer furkan su an offline omer furkan  
401 Mesaj -
selamun aleykum
ALLAHin selami hepimizin üzerine olsun

kardesim tugbaa allah razi olsun insanlari hz. peygamberimizin yoluna dolayisi ile islamin yoluna cagirmissin ve özlemini dile getirmissin..
sözlerimi bir kardes tavsiyesi olarak dusunmeni isterim amacimiz saglam bir peygamber tahayyulune sahip müminler olmak ki peygamber tahayyulu saglam olan müminlerin islam inanclari da o derece saglam olsun..

hz.peygamberimiz hakkinda alinti yapmis oldugun yazinda gecen ifadelerde acikcasi arzularin isteklerin ALLAH c.c dan mi yoksa hz. muhammed s.a.v den mi istendigi tam belli olmuyor..
beni yanlis anlamani istemem ama hz.peygamberimize atfen yazilan bircok yazi varki sanki o bir peygamber deil hasa kendisinden birseyler umulan ALLAH c.c ýn yetki verdigi ayri bir kul..
oysa ALLAH c.c bizlere en fazla okudugumuz fatiha suresinde "yalniz sana kulluk eder ve yalniz senden yardim dileriz" ayetini örnek vermiyor mu ?
tamam elbette hz. peygamberimiz normal bir insn deil elbette rabbimizin sevgili bir kulu fakat bizler arzularimizi dualarimi yalniz AllAH c.c a yapan kullar olmaliyiz..

korktugum sey su : nasil hristiyanlar hz. isaya asiri kutsiyet atfederek onu hasa ALLAH ile bir tuttular , müslüman kardeslerim de ayni yolu benimsemesinler..

bu konuda bizi en iyi aydinlatabilcek tek kaynak var ki her zaman oldugu gibi KURAN-ý KERÝM..

farkindayim bu sözlerimle birileri beni yine hasa peygamber dusmani ilan etcek ama niyetimi ALLAH biliyor, tek amacim var ki ALLAHin dinini dosdogru bir sekilde yasamlastirabilmek...



selam ve dua ile rabbime emanetsiniz..
Gönderen: 14.10.2005 - 14:13
Bu Mesaji Bildir   omer furkan üyenin diger mesajlarini ara omer furkan üyenin Profiline bak omer furkan üyeye özel mesaj gönder omer furkan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Gast Nur 66  
Ö.furkan
Misafir
Selamun Aleykum
Evet peygamber düþmanýsýnýz. kardeþim
Efendimiz (A.V.) Sevmek suþmu. Yada
Onu sevince Haþa Allah(C.C.) ya þirkmi
koþuyoruz.Artýk býrakýn bu Y. Nuri Öztürk
Mantýðýný. Herþey Kuranda var. Sadece Allah
tan istenir vs.Bizleri Peygamber Sevgimizden dolayý þirkci olarak görmekten vazgeçin. O Efendiler Efendisi ki þu kainat
Onun Hürmetine yaratýldi. Þimdi Böyle birþey yok diyeceksiniz. Ama öyle. Eðer
inanýyorsak Peygamberi de seveceðiz.
Selam ve Dua ile.
Gönderen: 14.10.2005 - 15:50
Bu Mesaji Bildir   Yukari
gönülseli su an offline gönülseli  
RE: insanligin hasretiyle yandigi ab_i hayat
7 Mesaj
[quote]Orijinali tugba009

Ýtiraf ediyorum, Seni tanýyamadýðýmý, bilemediðimi, duyamadýðýmý, anlayamadýðýmý!

Evet, tanýyamadým Seni, tanýnman gerektiði gibi, hissedemedim Seni hissedilmen gerektiði gibi, bilemedim Seni bilinmen gerektiði gibi, ey Allah'ýn En Sevgili Kulu..

ey benim tanýyamadýðým En Büyük Elçi. .

ey Bizim Medar-ý Ýftiharýmýz .

ey Biricik Rehber ..

ey Bizim Efendimiz.

ey Sevgili..

ey Herþeyimiz, Biricik Sultanýmýz.


EY EFENDÝMÝZ SANA LAYIK OLURUZ ÝNÞ.


SELAMETLE
Gönderen: 14.10.2005 - 20:10
Bu Mesaji Bildir   gönülseli üyenin diger mesajlarini ara gönülseli üyenin Profiline bak gönülseli üyeye özel mesaj gönder gönülseli üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
tugba009 su an offline tugba009  
esselamun aleyküm verahmetullahi veberekatuhu
84 Mesaj -
sanirim burada bana cevap hakki dogmus, yeni görebildim anca! bu alinti olan yazida EFENDIMIZE olan sevgi, muhabbet, anlatiliyor, tabiki YARATAN dan isteyecegiz burda EFENDIMIZE tapalim ondan isteyelim gibi(hasa) bir yazimi geciyor?yazi gayet acik ve net burada herhangi bir istek belirtilmiyor sadece duyulan özlem ve hasret, akli basinda olan her ummette zaten anlar EFENDIMIZ bir aracidir, hayatimiz ayet ve hadislerle isiklandirilmis yol gösterilmistir, O SADECE BIR YOL GÖSTERICIDIR!!! konuyu öyle bir saptirmisinizki alaka hic yok, kardesim kusura bakmayin her düsünceye saygim sonsuzdur ama sizin bu düsünceniz yanlis!!! hristiyanlarin durumuyla müslümanlarin durumunu bir tutmaniz cok yanlis!!! hz isa (as) da peygamberdir hristiyanlikta hak dindi bunu insanlar sapitti her zaman oldugu gibi helak olan toplumlar neden helak oldu hic düsündünüzmü? tarihi hic okudunuzmu siz? ALLAH kainati yaratmadan önce ruhlar alemini yaratti, kainaati yaratti bununla birlikte insanlara yol göstericiler elciler peygamberler araciligiyla yasamamizin gereklerini bildirdi ilk peygamber hz adem (as) oldu son peygamber de bizim peygamberimiz ve tüm insanligin EFENDISI olan MUHAMMED MUSTAFA (sav) oldu ALLAHU TEALA KURANI KERIM yolladi, bize düsende EFENDIMIZIN sünnetini yasamak ve KURANI KERIME uymaktir...bahsettiginiz konuyla ne alakasi olabilirki,siz konuyu öyle bir cikmaza saptirmisinizki cikmazlardasiniz ne diyeyim... RAHMAN imandan , KURAN dan , yolundan EFENDIMIZIN sünetinden ayirmasin... fazlada söyleyecek birsey yok size ALLAH dogru yolundan ayirmasin...

On dört asýr önce arabistandaki yasanan cahillik okadar akil almaz bir boyuta geldigi sirada ONUN bu dünyaya gelisi, cahilligi sona erdirdi, bir imkansýz gerçekleþti. Bir tek kiþi, dünya tarihinin en büyük inkýlâbýný gerçekleþtirdi.

Dünyanýn en vahþi, adetlerine en mutaassýp, en inatçý ve en cahil bir toplumu, çok kýsa bir zaman diliminde deðiþtirdi. O insanlarýn akýllarýný, kalplerini, ruhlarýný, nefislerini fethetti. Kalplerin sevgilisi, akýllarýn muallimi, nefislerin güzel bir terbiyecisi ve ruhlarýn sultaný oldu. O günün þartlarýnda insanlarýn hayatlarýný dahi uðrunda kolaylýkla verdikleri alýþkanlýklarý, örf ve adetleri, üstelik inatçý, mutaassýp bir toplumdan kaldýrdý. Üstelik hiçbir zor kullanmadan, baský yapmadan, güç harcamadan. Hem de, ortadan kaldýrdýðý zararlý ve kötü özelliklerin yerine, son derece güzel huylarý, alýþkanlýklarý ve seciyeleri, öylesi bir toplumun kan ve damarlarýna kadar yerleþtirdi.

Ve O insanlar, kýsacýk bir zaman diliminde, bütün dünyaya muallim, medenî milletlere üstad oldular...

O, kimdi?

Bakýn, ONUN için,

Yeryüzü bir mescid,

Mekke bir mihrab,

Medine bir minber oldu.

O,

Rabbimizi bize tanýtan en açýk bürhan,

Bütün müminlere imam,

Bütün insanlara hatip,

Bütün peygamberlere reis,

Bütün evliyaya seyyid oldu.

O,

Köklerini bütün peygamberlerin oluþturduðu,

Ayrý ayrý tatlarý, lezzetleri ve meziyetleriyle evliya meyveleri veren,

Dallarý, geçmiþ ve geleceði ayný anda gölgeleyen nuranî bir Tûba aðacýydý.

ONUN davasýný geçmiþ zamanýn peygamberleri mucizeleriyle, gelecek zamanýn evliya ve asfiyasý kerametleriyle tasdik etti.

Lâ ilâhe Ýllallah dedi.

Bu prensibi, davasýnýn en önemli esasý olarak kabul etti.

Bütün geçmiþ ve gelecekte saf tutan sayýsýz mübarek insanlar hep bir aðýzdan sadakte ve bilhakký natakte (doðru söyledin ve hakký dile getirdin) diyerek tasdiklerini dile getirdiler.

Elinde, her yönüyle mucize bir Kitap; dilinde, hakikatleri haykýran bir hitap vardý.

Bütün insanlýða; hattâ cinlere ve meleklere; hattâ bütün varlýk âlemlerine ezelî bir hutbeyi teblið etti. Bu alemin yaratýlýþ sýrrýný açýkladý. Nice muammalarý çözdü. Nice hakikatleri keþfetti.

Þu âlemin yaratýlýþ sýrrýný açýkladý. Ýnsanlýðýn zihnini hep meþgul eden Necisin? Nereden geliyorsun? Nereye gidiyorsun? gibi müthiþ sorulara, son derece ikna edici cevaplar verdi.

O zât, ebedî bir saadetin habercisi ve müjdecisi oldu;

Sonsuz bir rahmetin kâþifi, ilancýsý;

Kainattaki Ýlahî saltanatýn dellâlý, seyircisi;

Kulluðu cihetiyle bir muhabbet timsali, insaniyetin þeref kaynaðý, yaratýlýþ aðacýnýn en nuranî meyvesi;

Peygamberliði cihetiyle hakký gösteren en katî delil, bir hakikat güneþi, bir hidayet feneri, bir saadet vesilesi oldu.

ONUN nuruyla, bütün karanlýklar aydýnlandý. Bir matemhâneyi andýran âlem, neþe ve sürûra gark oldu. Onun öðrettikleriyle her þey birbirine dost, kardeþ ve arkadaþ oldu.

O, âlemlere rahmet olarak gönderildi. Varlýklarýn övünç kaynaðý oldu.

O, içindeki ahlâk güzelliði yüzüne yansýmýþ güzel bir güldü. O gülle, âlemler güldü.

O gülün güzelliði, nice bülbülleri kendine aþýk eyledi. O gülün asýl güzelliði, güzeli çok seven sonsuz bir Güzeli ve güzelliði göstermesiydi. O sonsuz Güzel de, bütün güzellikleri, o güzel gülün üzerinde toplamýþtý.

***

Ýþte biz, o Güzeller Güzeli Rabbimizin dergahýnda boynumuzu büküyor; elimizi açýp yalvarýyoruz. Onun en çok sevdiði ve bütün güzellikleri üzerinde topladýðý Habîbini, hakkýyla sevmeyi ve sadakatle baðlanmayý niyaz ediyoruz.
RAHMAN YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN!!!


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son tugba009 tarafından, 16.10.2005 - 00:50 tarihinde.
Gönderen: 16.10.2005 - 00:12
Bu Mesaji Bildir   tugba009 üyenin diger mesajlarini ara tugba009 üyenin Profiline bak tugba009 üyeye özel mesaj gönder tugba009 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
tugba009 su an offline tugba009  
sünnet ayetlerle bir bütündür
84 Mesaj -
Kur'ân-ý Kerîm'in sünnete sarýlmayý emretmesi
Kur'ân-ý Kerîm'de sünnete sarýlmak gerektiðini (sünnete i'tisâm), sünneti bir bütün olarak kapsayacak tarzda çok genel ve öz bir biçimde þu âyet ifâde eder: "Resûl size ne getirdi ise onu alýn, ona tutunun; sizi neden nehyettiyse ondan kaçýnýn!" (Haþr/59: 7). Sahâbîler, bu âyetin sünneti kapsadýðý inancýndadýr. Meselâ, Abdullah Ýbn Mes'ûd, kendisine dövme yapma ve kadýnlarýn kaþ tüyleri gibi bazý tüylerini alma yasaðýnýn Kur'ân'da bulunup bulunmadýðý sorusuna, Peygamberimiz'in ilgili hadîsiyle cevap vermiþ ve bunu Kur'ân'a ait bir nehiy gibi deðerlendirme sadedinde de bu âyeti okumuþtur.1 Mevdûdî, fey' taksimi münasebetiyle inen bu âyetteki hükmün umûmî ve asýl maksadýn, tüm münasebetlerde Hz. Peygamber'in (s.a.s.) emirlerine teslimiyet olduðunu belirtmiþ, bunun sebebini de þöyle izah etmiþtir: "Resûl size neyi getirdi ise onu alýn" denirken, cümlenin devamýnda "size neyi getirmediyse" deðil, "neyi yasakladýysa ondan kaçýnýn" þeklinde bir ifade kullanýlmýþtýr. Bu hüküm sadece fey'e ait mallarýn paylaþýmýný ihtiva etseydi, o zaman "neyi getirmediyse" denirdi. Fakat, "neyi yasakladýysa" denilmesinden anlaþýldýðýna göre kastolunan, Hz. Peygamber'in (s.a.s.) emir ve yasaklarýna uyulmasýdýr. Nitekim, bizzat Hz. Peygamber (s.a.s.) de, "Size emrettiðimi mümkün olduðunca uygulamaya çalýþýn, yasakladýðýmdan da kaçýnýn." 2 buyurmuþtur.

Hz. Peygamber'e (s.a.s.) iman edilmesini ve O'na uyulmasýný emreden âyetler, Hz. Peygamber'in ve sünnetinin konumunu belirlemek bakýmýndan i'tisâmýn gereðini de ortaya koymaktadýr. "Allah'a ve ümmî peygamber olan Resûlü'ne -ki o, Allah'a ve O'nun sözlerine inanýr- iman edin ve O'na uyun ki, doðru yolu bulasýnýz" (A'râf/7: 158) âyetinden anlaþýldýðý üzere Resûlüllah'a (s.a.s.) iman ve O'na uyma, Allah Teâlâ'nýn istediði yola uymuþ olmak için þarttýr. Resûl'e iman, O'nun getirdiði vahye ve ortaya koyduðu sünnete i'tisâmý gerektirirken, bunlarý tasdik etmemekten kaynaklanan i'tisâmsýzlýk da imansýzlýða delildir.

Hz. Peygamber'in Müslümanlar için en güzel örnek olduðunu belirten "Andolsun ki, Resûlüllah'ta sizin için, Allah'a ve âhiret gününe kavuþmayý umanlar ve Allah'ý çok zikredenler için güzel bir örnek vardýr" (Ahzâb/33: 21) âyeti, baðlanýlmasý gereken sünnetin "üsve-i hasene (güzel örnek)" olduðunu belirtmekte, dolayýsýyla i'tisâm teþvikinde bulunmaktadýr. Zira "üsve", bütün fiillerinde O'na uymayý ve deðer vermeyi, bütün ahvâlini önemsemeyi ihtiva eder.3 Ayrýca âyetler, her devre hitap ettiði için, bütün Müslümanlar onun muhatabýdýr. O (s.a.s.), her devirde örnek alýnmalýdýr.

Resûlüllah'a (s.a.s.) itaat edilmesi emri de sünnete i'tisâmý gerekli kýlar. Bilindiði gibi, peygamberlere karþý ye-rine getirilmesi gereken vazifelerden ve onlara uyma þartlarýndan biri itaattir. "Kim Resûl'e itaat ederse Allah'a itaat etmiþ olur." (Nisâ/4: 80) âyeti, peygambere itaatin neden gerekli olduðunu ve itaatin zorunluluðunu ortaya koyar. Âyetler, Resûlüllah'a (s.a.s.) itaati, Allah'a itaat saymýþtýr.4

Peygamber'e (s.a.s.) itaati, sadece "Kur'ân konusunda Peygamber'e itaat gerekir." þeklinde anlamak mümkün deðildir. Zira bu þekilde anlamayý gerektirecek nassî bir delil bulunmamaktadýr. Hz. Peygamber'e itaat mecburiyeti, O'na (s.a.s.) itaatin Allah'a itaat etme sayýlmasýndandýr. Çünkü Hz. Peygamber, Kur'ân'ýn ifadesiyle, sadece Allah'ýn yolu sýrât-ý müstakime götürmekte (Þûra/42: 52) ve yalnýz Allah'tan kendisine vahyedilene uymaktadýr (En'am/6: 50). Þayet Resûl'e itaatten sadece Allah'a itaat murad edilmiþ olsaydý, "Allah'a ve Resûlüne itaati" emreden âyetler bulunmazdý. Ona itaat, Kur'ân'da bulunan hususlarda farzdýr denilecek olursa bu, Resûl'e mahsus bir itaat sayýlmaz. Allah ve Resûlü'ne itaat, ayrý ayrý zikredildiðine göre, Hz. Peygamber'e mahsus bir "itaat" alaný vardýr ve O, (s.a.s.) Kur'ân'da yer almayan konularda hüküm veriyor demektir. "Allah Teâlâ, 'Peygamber'e itaat edin.' sözüyle 'Peygamber'le gönderdiðim âyetlere itaat edin, ama Peygamber'in bunun dýþýndaki açýklamalarýna ve yorumlarýna bakmayýn' demeyi murad etseydi, bunu açýkça söylerdi. Aksine mutlak bir ifadeyle, hiçbir þeyle kayýtlamadan 'Resûlüllah'a itaat edin.' buyuruyor. Öte yandan, 'Resûlüllah'a itaat edin' buyruðunun anlamý, Allah Teâlâ'nýn O'nunla gönderdiði âyetlere itaat edin demek olsaydý, o takdirde, âyetlerin baþýndaki 'Allah'a itaat edin' sözü gereksiz bir tekrardan ibaret olurdu. Allah Teâlâ'nýn emrettiði bu itaat, sadece Resûlü'nün getirdiði âyetleri kapsamamakta, âyetlerle birlikte sünnetine, hattâ þahsýna itaati de içine almaktadýr."5

Ýslâm âlimleri, konuyla ilgili âyetlerden hareketle Peygamber'e itaatin, O'nun sünnetine sarýlmak ve getirmiþ olduðu emir ve yasaklara boyun eðmek olduðunu söylemiþler,6 "Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin." âyetlerinde Allah'a itaatin farzlarda, Resûl'e itaatin ise sünnetlerde itaat edin demek olduðunu belirtmiþlerdir.7

Hz. Peygamber'e ittibâý emreden âyetler de sünnete uymayý gerektirir. "Allah'a ve ümmî Peygamber olan Resûlü'ne -ki o, Allah'a ve O'nun sözlerine inanýr- iman edin ve O'na ittiba edin ki, doðru yolu bulasýnýz." (A'râf/7: 158) âyetinde Peygamber'e ittiba, Peygamber'e imanýn devamý ve gereði sayýlmýþtýr. "De ki: Allah'ý seviyorsanýz hemen bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarýnýzý baðýþlasýn." (Âl-i Ýmran/3: 31) âyetinde ise Allah'ý sevmenin ve O'nun tarafýndan sevilmenin þartý, Peygamber'e ittiba olarak gösterilmiþtir. Sevgi konusunda ittibaýn þart koþulmasý, diðer konularda Peygamber'e ittibaý, tabiî olarak gerekli kýlar. Ayrýca Allah Teâlâ'nýn, Resûlü'ne (s.a.s.) tâbi olmayý kullarýna farz kýlmasý, Resûlüllah'ýn (s.a.s.) sünnetinin Allah Teâlâ tarafýndan kabul edildiðini gösterir.

Kur'ân-ý Kerîm, Hz. Peygamber'in (s.a.s.) hükmüne kayýtsýz-þartsýz kabul ve teslimiyet ile, zerre kadar þüphe duymadan, kalpten inanýp razý olmak gerektiðini emrederken de hiç þüphesiz sünnete baðlanmayý da (sünnete i'tisâmýgöz kırpma emretmiþ olmaktadýr: "Allah ve Resûlü bir meselede hüküm verdiði zaman inanmýþ bir erkek ve kadýna, o meselede kendi isteklerine göre bir tercih hakký yoktur. Her kim Allah ve Resûlü'ne karþý gelirse, apaçýk bir sapýklýða düþmüþ olur." (Ahzâb/33: 36) ve "Hayýr, Rabbine andolsun ki onlar, aralarýnda çýkan anlaþmazlýklarda seni hakem tayin edip verdiðin hükmü içlerinde hiçbir sýkýntý duymadan kabul edip ona teslim olmadýklarý sürece iman etmiþ olmazlar." (Nisâ/4: 65) âyetlerinde sünnete i'tisâmýn gereði açýkça vurgulanmaktadýr. Zira bilinen bir gerçektir ki, Hz. Peygamber'in Kur'ân dýþýnda verdiði birçok hüküm bulunmaktadýr. "Allah ve Resûlü'ne inanýyorsanýz, anlaþmazlýða düþtüðünüz konularý, Allah'a ve Resûlü'ne arzediniz." (Nisâ/4: 59) âyeti de sünnete müracaat emrini tekid eder. Ýlk dönem Ýslâm âlimlerinden Meymûn Ýbn Mihrân, "Allah'a arz edin" kýsmýnýn Allah'ýn Kitab'ýna, "Resûlü'ne arz edin" kýsmýnýn ise, O (s.a.s.) hayatta iken kendisine, vefat ettikten sonra da "sünnetine arz edin" demek olduðunu söylemiþtir.8

Resûlüllah'ýn (s.a.s.) çaðrýsýna uyma gereðini bildirmek de sünnete i'tisâmý emretmek demektir. "Ey iman edenler! Sizi, size hayat verecek þeylere sizi çaðýrdýðý zaman Allah'a ve Resûlü'ne uyun." (Enfal/8: 24) âyetindeki "Peygamber'in çaðrýsý"nda bir sýnýrlama olmamasý, O'nun her emir ve yasaðýna uyulmasý lâzým geldiðini gösterir. Hz. Peygamber'in çaðrýsý, tabiî ki sünneti de kapsamaktadýr.

Kur'ân-ý Kerîm'de, Hz. Peygamber'e (s.a.s.) isyan etmek ve O'na uymamak yasaklanmýþtýr. Bu yasaklar, dolayýsýyla Hz. Peygamber'e baðlanma gereðini ortaya koyar: "Kim Allah'a ve Resûlü'ne isyan eder ve O'nun koyduðu sýnýrlarý aþarsa Allah böylesini, devamlý kalacaðý bir ateþe sokar." (Nisâ/4: 14). "O'nun emrine aykýrý davrananlar, baþlarýna bir belâ gelmesinden veya kendilerine çok elemli bir azap isabet etmesinden sakýnsýnlar." (Nur/24: 63) ve "...Resûl'e karþý gelenler, Allah'a hiçbir zarar vere-mezler. Allah, onlarýn yaptýklarýný boþa çýkaracaktýr." (Muhammed/47: 32) âyetleri, konuyla ilgili âyetlerden birkaçýdýr. Son âyette, Hz. Peygamber'e karþý gelmenin Allah'a karþý gelme sayýldýðý açýkça görülmektedir. Buradan, "Sünnete i'tisâm etmemek, Kitab'a i'tisâm etmemektir." sonucunu çýkarmak da mümkündür.

Sünnetin kaynaðýnýn vahiy olduðuna delâlet eden "O, arzusuna göre konuþmaz." (Necm/53: 3) âyetinin sünneti de ihtiva ettiði, âlimlerce de kabul görmüþ bir hakikattir.9 Bu âyet, sünnete i'tisâmýn önemli bir delilidir.

Hz. Peygamber'in (s.a.s.) Kur'ân'ý açýklama görevi, O'nun Kur'ân dýþýndaki söz ve uygulamalarýna da i'tisâmý gerektirir. "Kur'ân dýþýnda, Hz. Peygamber'e vahiy veya ilham ile bilgi gelmesini inkâr etmeye imkân görünmemektedir. Kur'ân'ýn açýklamasý O'na verildiðine göre, bu açýklama herhalde Kur'ân'dan ayrý birþey olmalýdýr."10 Ayrýca beyân yetkisi, açýklama þekillerinin tamamýný kapsar. "Ýnsanlara kendilerine indirileni açýklaman için ve düþünüp anlasýnlar diye sana da bu Kur'ân'ý indirdik" (Nahl/16: 44) âyeti, Peygamber'in (s.a.s.) açýklamalarýnýn, Kur'ân kaynaklý olduðunu gösterir.

Hz. Peygamber'in (s.a.s.) teþri' yetkisi de, sünnete baðlýlýðý gerektirir. "O ümmî Peygamber'e uyanlar (var ya), iþte o Peygamber onlara iyiliði emreder, onlarý kötülükten meneder. Onlara temiz þeyleri helâl, pis þeyleri haram kýlar" (A'râf/7: 157) ve "Allah'ýn ve Resûlünün haram kýldýðýný haram tanýmayan, hak dinini din olarak benimsemeyen kimselerle zelil bir vaziyette tam bir itaatle cizye verecekleri vakte kadar savaþýn." (Tevbe/9: 29) âyetleri, Hz. Peygamber'in bu yetki ve görevini ortaya koymaktadýr.

Hz. Peygamber'in (s.a.s.) teblið görevi de sünnete i'tisâmý gerektirir. Sünnet, Resûlüllah'ýn (s.a.s.) Rabbi'nden aldýðý risâleti tebliðden ibarettir. Allah O'na, bu risâleti teblið etmesini emrederek þöyle buyurmuþtur: "Ey Resûl! Rabbinden sana indirileni teblið et. Eðer bunu yapmazsan O'na elçilik vazifesini yerine getirmemiþ olursun" (Mâide/5: 67). Hz. Peygamber (s.a.s.), dini teblið ederken sadece Kur'ân'ý duyurmakla kalmamýþ, Kur'ân'ýn yanýnda sünneti de bildirmiþ, Kur'ân ve sünneti içiçe yaþamýþ ve ashâbýna bu þekilde öðretmiþtir.

Bütün bu âyetlerden ve yorumlardan anlaþýlacaðý gibi "Sünnete baðlýlýk (i'tisâm bi's-sünne)", herþeyden önce Kur'ân-ý Kerîm'in müekked emridir. Kur'ân, sünnete uymayý herhangi bir ayýrým yapmadan bir bütün olarak tavsiye eder. Hz. Peygamber'e iman edilmesi emri ve O'a inanmanýn imanýn þartlarý içinde yer almasý, O'nsuz (s.a.s.) imanýn tamamlanmamasý, sahîh olmamasý, Resûlüllah'ýn (s.a.s.) konumunu belirler ve O'na uymayý gerekli kýlar. Sünnete i'tisâmý emreden Kur'ân, Hz. Peygamber'i mutlak olarak Müslümanlara örnek göstermiþtir. Çünkü Ýslâm, insan hayatýnýn bütün kýsým ve yönlerini birlikte deðerlendirir. Hz. Peygamber'in üstlenmiþ olduðu misyon, tabiî olarak O'nun bir sünnetinin bulunmasýný gerekli kýlar. Peygamber'in (s.a.s.) teþri' yetkisi vardýr. Ayrýca sünnetinin vahye dayanmasý veya vahyin onayýndan geçmiþ olmasý, Sünnetin kaynaðýnýn vahiy olduðunun göstergesidir. Kur'ân'ýn, O'na karþý gelmeyi ve emrine uymamayý yasaklamasý da sünnetin asýl kaynaðýný gösterdiði gibi, O'nun (s.a.s.) yolu olan sünnete itaati de farz kýlar.

Bütün bu âyetler, Resûlüllah'ýn (s.a.s.) deðerini göstermesi yanýnda sünnetinin de deðerini gösterir. Allah Teâlâ, Kur'ân'a uymayý nasýl farz kýlmýþ ise, Peygamberinin (s.a.s.) sünnetine de uymayý emretmiþtir.

Sünnetin, sünnete sarýlmayý emretmesi
Hidayet rehberi ve tek örnek olarak gönderilmiþ olan Hz. Peygamber'in (s.a.s.), Allah'ýn yoluna çaðýrýcý niteliðiyle kendisine uyulmasýný istemesi pek tabiîdir. Kur'ân'ýn sünnete ittibaý emretmesinden sonra, sünnetin de ayný emri tekrarlamasý, onun Kur'ân'dan aldýðý gücü ifade ve te'yid etmektedir.


Dipnotlar
(1) Buhârî, libâs 82, 84, 85, 87, tefsîr 59/4. (2) Mevdûdî, Tefhimu'l-Kur'ân VI, 191. (3) Kurtubî, Câmi', VII, 5237. (4) Kurtubî, Câmi', I, 32. (5) Bkz.: M. Yaþar Kandemir, Ýki Cihan Güneþi, s. 245. (6) Kâdý Iyâz, Þifâ, II, 17. (7) Kurtubî, Câmi', II, 1445; V, 3042; IX, 6473; Kâdý Iyâz, Þifâ II, 18. (8) Ýbn Abdilber, Câmi', II, 190. (9) Bkz.: Kurtubî, Câmi', IX, 6255; Elmalýlý, Hak Dini VII, 4572; Mevdûdî, Tefhîmu'l-Kur'ân VI, 13-14. (10) Hüseyin Atay, "Kur'ân'ýn Anlaþýlmasý", Erciyes Üniversitesi Ýlâhiyat Fakültesi Dergisi, s. 26. (11) Muvatta', kader 3; Ýbn Abdilber, Câmi', II, 24, 110, 180; Hâkim, Müstedrek, I, 93. Bu konudaki önemli bazý rivâyetlerde sünnet yerine "Ehl-i Beyt" geçmekte ise de, Bediüzzaman hazretlerinin ifade ettikleri gibi, Ehl-i Beyt'ten de maksat sünnettir. Bu bakýmdan, hakiki Ehl-i Beyt, sünnete uyan ve sünneti yaþatandýr. Ehl-i Beyt'in en önemli fonksiyonu sünneti yaþamak ve yaþatmaktýr. (12) Dârimî, mukaddime 16; Ýbn Mâce, mukaddime 6. (13) Bkz.: Tirmizî, iman 18. (14) Müsned, V, 409. (15) Buhârî, i'tisâm 2; Müslim, ilim 2. (16) Buhârî, tefsîr 34/2, 111/2; Müslim, cum'a 43. (17) Tirmizî, ilim 16. (18) Abdurrezzâk, Musannef, VI, 169; Beyhakî, Sünen, VII/77. (19) Buhârî, iman 8; Müslim, iman 69-70. (20) Ebû Dâvûd, sünne 5; Ýbn Hibbân, Sahîh, I, 173. (21) Ýbn Mâce, mukaddime 2; Tirmizî, ilim 10. (22) Bkz.: Dârakutnî, Sünen, IV, 245; Hâkim, Müstedrek, I, 93. (23) Dârimî, mukaddime 49; Ebû Dâvûd, sünne 5. (24) Ýsmail Lütfi Çakan, Hadîslerle Gerçekler -2-, s. 138; (25) Ebû Dâvûd, harac 31(33). (26) Abdurrezzâk, Musannef, X, 453. (27) Abdurrezzâk, a. g. e., X, 453. (28) Tirmizî, ilim 10. (29) Taberânî, el-Mu'cemu'l-evsât, VII, 313; Ýbn Abdilber, Câmi' II, 189. (30) Müsned, VI, 8; Ýbn Hibbân, Sahîh I, 174. (31) Bkz.: Þatýbî, Ý'tisâm, I, 59. (32) Bkz.: Begavî, Þerhu's-sünne, I, 201. (33) Buhârî, ahkâm 1, cihad 109. (34) Buhârî, i'tisâm 2. (35) Bkz.: Ýbn Hacer, Fethu'l-bâri, XV, 180. (36) Ýbn Hibban, Sahîh, I, 180. (37) Buhârî, ilim 37, 39. (38) Dârimi, mukaddime 24. (39) Bkz.: Müslim, küsûf 1. (40) Bkz.: Ebû Dâvûd, tatavvu' 10. (41) Abdurrezzâk, Musannef, VI, 113, 114; X, 313-314; Müsned, III, 387, 338, 471; IV, 266. (42) Dârimî, mukaddime 42.
Gönderen: 16.10.2005 - 01:23
Bu Mesaji Bildir   tugba009 üyenin diger mesajlarini ara tugba009 üyenin Profiline bak tugba009 üyeye özel mesaj gönder tugba009 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
MücahidDerman su an offline MücahidDerman  
1 Mesaj
Nur 66 karsemin fikirlerine aynen bende katiliyorum.

Peygamber sevgisi nerdeyse birilerine göre artik bir $irk olarak göstertiliyor veya görülüyor.

Birakalim vahhabiler gibi ingiliz usakligini yapmayi artik.

Bu ne bicim zihniyet böyle.

Peygamber düsmanligini bilerek kasdenmi yapiyorsunuz yoksa cahilliktenmi kaynaklaniyor.

Allah ayetinde vesilelere yapisin diyor, ama vahhabi zihniyetli ingiliz usakligi yapan bazi kimseler ise peygamberi duasina vesile edenleri mü$rik ilan ediyor.

Tugba kardesim ayetlerle güzelce aciklamis, tabii bunlari anlayana.

Selamlar
Gönderen: 16.10.2005 - 01:47
Bu Mesaji Bildir   MücahidDerman üyenin diger mesajlarini ara MücahidDerman üyenin Profiline bak MücahidDerman üyeye özel mesaj gönder MücahidDerman üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
omer furkan su an offline omer furkan  
401 Mesaj -
Selamun aleykum
ALLAHin selami hepimizin uzerine olsun kardeslerim..

Tubaa kardesim allah razi olsun konu hakkinda ne kadar hassas davrandigin yazmis oldugun yazidan anlasiliyor .. butun yazdiklarini sonuna kadar okudum ve bir kere daha okudum hakkaden hz.peygamberimizin konumu hakkinda en can alici aciklamalara vurgular yapmissin ve acik konusayim yapmis oldugun bu aciklamalar iyi derecede bir makale seviyesinde.. emin ol ki ilahiyat fakultelerinde dahi iki kelimeyi bir araya getiremeyecek kadar aciz yetistirilen ve yetisen ogrencilarin varliginin bir hakikat oldugu bu topraklarda yazmis oldugun yazi gurur verici.. ayetler ve yorumlar hakkaten ikna seviyesinde.. ALLAH razi olsun.. kendini cok iyi yetistirmissin rabbime sukurler olsun ki etrafini cok iyi seviyede aydinlatabilcek bir yetenege sahipsin..
Konu hakkinda yazmis oldugum yaziya gelince : yapmis oldugum yorum sadece hz.peygamber efendimize atfen yazilan yazi hakkinda idi.. bu konuda yazilmis bircok yazilar da mevcut ona olan ozlemi ifade eden cok sayida sir nesir makale vs.. eserler.. burada hassas oldugum nokta ona olan atiflarin ozlemlerin asiri uclaridir.. kimse bu topraklarda onun konumuna dair asiri yorumlar yapilmiyor demesin..bu bir gercek .. kurandaki hz.peygamber ile halkin zihnindeki hz.peygamber maalesef ayni deil..
Soylemek istedigim sey su : yorumum sadece makale hakkinda idi. Ben bu yorumumda hz.peygamber efendimizin islam dinindeki konumuna dair bir aciklama yapmadim. Onun sunnetinin ne anlama geldigi ? hz.peygamber efendimizin haram helal konusundaki yetkisinin ne oldugu ? hadislerin sunnet kavrami icindeki konumunun ne oldugu ? vs.. her biri ayri ayri birer arastirma konusu olcak derece uzun sorularin cevaplarini bu yorumumda aramadim.. cunku burasi benim genis zaman bulup yorumlar yapabilcegim bir yer deil.. zaten nur66 kardesim klasik yorumunu yapmis ve bizi hasa hz.peygamber dusmani ilan etmis cani saolsun bir yorumdur ben alisigim.. ama yasar nuri ile ayni kefede yeralma acziyeti beni uzmus bulunuyo.. kendisi ile bircok ortamda yeraldim ve konusmalrina katildim ama emin olun ki hem dusunce olarak hem de kisilik olarak asla birarda yeralamayacak kadar ayri kutuplardayiz.. bunu da bir parantez olarak zikretmek istedim..
Hz.peygamberimizin konumuna dair ALLAHa cok sukurler olsun ki etrafimizda guzel calismalar var.. zaten boyle bir kaygisi olan aradigina kolay bi sekilde ulasabilir.. konu hakkinda kitap ve makale isimleri verme taraftari deilim bu sebeple.. zaten belki de versem her zaman ki gibi zihnimizde olusturdugumuz o kaliplar icinde bir yere konacagimiz kesin –ki yasar nuri ile ayni kefede zikredilme ornegi buna en guzel cevap olsa gerek-..
Hz.peygamber efendimizin konumu ve sunnet uzerine az calismalar yapmadim belki soyle dusunceksiniz ‘ calisma yapsan ne olcak ki o manevi atmosferi solumadiktan sonra o cihansumul peygamberin sevgisini icinde yasamadigin muddetce o nun hakkindaki bilginin anlami hicbisey ifade etmez ‘ deil mi ? evet cok haklisiniz.. bu benim buyuk bir aczimdir.. hep butun peygamberler aralarinda bir fark gozetmemeye gayret etmemin ayrim yapamamamin bir aczidir.. belki de hz.isaya hz. Musaya hz. Ibrahime olan sevgim bagliligim ile hz.peygamberimize olan bagliligimi ayni tutma cabasinin bir acziyetidir.. bu dusuncemin ismini tam olarak verebilmis deilim ama kuran okurken kendimi boyle bir caba icersinde hissediyorum.. bu dusuncem cok mu yanlis ? acikcasi bu dusuncemin kurandan kaynaklandigini da dusunur oldum.. cabam bir arayis cabasidir.. bir acilim cabasi.. hakikati dogruyu bulma cabasi.. gercek rasul kavramini bulma ve ona gore kurani yasamlastirabilme cabasi.. tabiki basit bi konu deil tum hayatimizi tum kavramlarimizi yeniden sekillendirecek bir arayis bir yolda olma cabasi..

Acikcasi yazmis oldugunuz yazidan aciklamalar cok hosuma gitti... yapmis oldugunuz aciklamalari belki elli defa okudum uzerinde dusundum ama olsun bir defa daha okumak ve dusunmek ayri bir guzellik..katildigim noktalar oldugu gibi katilmadiklarim da var....farkli insanlardan dinlemek daha bir guzel..cunku ilmin yayildiginin okumanin yaygin oldugunun bir gostergesi.. RABBIME sukurler olsun ki oku emrinin yolculari cogaliyor..

ALLAH razi olsun.. kalbinizi kirdim ise tum kalbi kirilan kardeslerim bilsinler ki onlar benim kardesimdir.. fikirlerde farkliliklar olabilir bu islamin kuranin bir yorum zenginligidir.. asiri uclari akl-I selim zaten tespitte zorlanmaz..

Selam ve dua ile rabbime emanetsiniz..
Gönderen: 17.10.2005 - 13:47
Bu Mesaji Bildir   omer furkan üyenin diger mesajlarini ara omer furkan üyenin Profiline bak omer furkan üyeye özel mesaj gönder omer furkan üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
TaNYeLi su an offline TaNYeLi  
1 Mesaj
Esselamunaleyküm yazýyý ve yorumlarý okudum gerçekten konu baþka yerlere kadar çekilmiþ ama þunu belirmek istiyorum ömer furkan kardeþime hak veriyorum birazda olsa çünki kendisi arayýþ içerisinde olduðunu belirtmiþ hüsnü zan yartmýþ aklýnda dilerim Rabbim sana doðru yolunu gösterir kardeþim.
Efendime gelince ona olan aþkýmýza sevgimize gelince biz acizler az bile sevgi duyuyoruz ona karþý gerektiði gibi aþýk dahi bile olamýyoruz Rahmanki onu kendisine sevgili seçmiþ biz neden sevgilimiz demiyelim keþke bizlerde gerektiði gibi yansak yansakta bizimde h.z Ebubekir gibi ciherlerimiz kavrulsa Rabbim gönlümüzden Allah ve Resurullah sevgisini çýkarmasýn inþ.haddim olmayarak iki kelam ettim hakýnýzý helal edin.
Baki selamlar...


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son TaNYeLi tarafından, 17.10.2005 - 21:29 tarihinde.
Gönderen: 17.10.2005 - 21:25
Bu Mesaji Bildir   TaNYeLi üyenin diger mesajlarini ara TaNYeLi üyenin Profiline bak TaNYeLi üyeye özel mesaj gönder TaNYeLi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
EDEPYAHUEDEP su an offline EDEPYAHUEDEP  
HÜSNÜ ZAN İÇERİSİNDE OLALIM...
10 Mesaj -
Selamun aleyküm

Ömer furkan kardeþim... Sizi anlýyorum
lakin efendimiz efendiler efendisi ve
ALLAH cc nun habibim deiði bir müstesna, insan ötesi bir insandý siz o kavramý belkide anlayamazsýnýz ama onu anlayan ona yanan insanlarada sizde hoþ görülü olun derim artýk kimse okadar cahil deðil en cahil müslümanda neyin put neyin putrest olduðunun ve bir takým siyonist giriþimlerin farkýndadýr ve bilincindedir kuraný'da kur'an dili ile anlayabiliriz...
Bir hadis-i þerif BEN HÝÇBÝR ÞEYÝ KENDÝMDEN YAPMADIM ALLAH cc BANA YÜRÜ DEDÝ YÜRÜDÜM DUR DEDÝ DURDUM KONUÞ DEDÝ KONUÞTUM SUS DEDÝ DUSTUM...
Diye buyuruyor efendimiz S.A.V
Demekki tabiri caizse efendimiz kuraný kerimin bir nevi ayklýsý ve yürüyenidir onun için bizler bu cüzü irade ile birtakým konulara vakýf olamayabiliriz kardeþlerim...

NUR 66 Deðerli kardeþim sizde daha hüsnü zan ile olaylarý deðerlendiriseniz inþaallah kimseyi kýrmadan incitmeden bilmediklerimizi öðreniriz
ALLAH cc ve ONUN NEBÝSÝ RESULÜ OLAN HAZRETÝ MUHAMMED SALLALLAHU ALEYHÝ VESELLEM EFENDÝMÝZE EMANET OLUNUZ...


Mesaj 1 kez düzenlendi. En son EDEPYAHUEDEP tarafından, 17.10.2005 - 22:16 tarihinde.
Gönderen: 17.10.2005 - 21:55
Bu Mesaji Bildir   EDEPYAHUEDEP üyenin diger mesajlarini ara EDEPYAHUEDEP üyenin Profiline bak EDEPYAHUEDEP üyeye özel mesaj gönder EDEPYAHUEDEP üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
tugba009 su an offline tugba009  
84 Mesaj -
Ecmain olsun, kardesim arastirmak iyidir fazla derinlere dalmadan,

RAHMAN yolundan,

Habibinin sünnetinden ayirmasin,

Bilmediklerimizi ögrenebilme vesileleri göstersin,

KENDINE layik bir kul,

HABIBINE layik bir ummet olabilmeyi,

Onun askiyla yanabilmeyi,

Hakkiyla kul olabilmeyi,

Ummet olabilmeyi,

Yarin mahser gününde LIVAUL HAMD sancagi altinda toplanabilmeyi,

Alnimizin akiyla YA RASUL bende senin ümmetinim diyebilmeyi,

Gözyaslarimizi ONUN icin akitabilmeyi,hepimize nasip etsin...

:( gül gül gül
Gönderen: 18.10.2005 - 17:48
Bu Mesaji Bildir   tugba009 üyenin diger mesajlarini ara tugba009 üyenin Profiline bak tugba009 üyeye özel mesaj gönder tugba009 üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
NurBahcesi su an offline NurBahcesi  
EVET O BİRİCİK SULTANIMIZ
2687 Mesaj -
ALLAH RAZI OLSUN HASRET ONA GURBET VAR ÝNSAALAH BÝTER KAVUSURUZ ONA AMÝN
Gönderen: 20.12.2005 - 13:42
Bu Mesaji Bildir   NurBahcesi üyenin diger mesajlarini ara NurBahcesi üyenin Profiline bak NurBahcesi üyeye özel mesaj gönder NurBahcesi üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 1307 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
hicran_50 (37), usri_yusraa (37), DÝYARBAKIR.. (33), ahmet_erdogan33.. (38), eryal (62), ((-AySeNuR-)) (29), Memet (43), berfo2004 (44), HÜKÜM (54), nerro_22 (34), engin03 (39), cenngiz (55), apo28 (41), KalbiGüzelKiz (41), ismail36 (38), hakikat_nuru (46), gencolhan (48), roket (39), yasarozdemir (44), harbi (55), yusuf_k9 (44), bhdr_84 (40), tugbali (37), orhan yurt (53), mehmet balaca (43), Mehmet Balaca (43), serkantokmak (49), rabiaaslan (39)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.81535 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.