0
0
0
0
Forum Giris Giris Üyeler Ekibimiz Arama
Toplam Forum: 69     ***     Toplam Konu: 30100     ***     Toplam Mesaj: 148193
  
  Beni hatırla
Forum Anasayfa » DİĞER KONULAR » VERSTEHEN   Cevap Ekle

önceki konu   diğer konu
1 okunmamış mesaj mevcut (Acik)
Sayfa (1): (1)
Gönderen
Mesaj
imam_kettani su an offline imam_kettani  
VERSTEHEN Alinti ile cevapla
191 Mesaj -
VERSTEHEN


Genellikle 'anlama' þeklinde çevrilen bu Almanca kavram, pozitivist ve natura I isi sosyolojiye yöneltilen eleþtirinin bir parça­sýný oluþturur. Verstehcn, sosyolojinin, in­san eylemlerini doða bilimlerinin yöntem­lerini kopya etmek sureliyle 'dýþarýdan' ço-zümleyemcyeceðini öne sürer. Sosyoloji bunun yerine insanlarýn eylemlerine ver­dikleri anlamlan öðrenmeye çalýþmalýdýr. Verstehen, sosyologlarýn aracýlýðýyla bu anlamlara ulaþabilecekleri yöntemdir. Kavram, sosyolojiye büyük ölçüde sosyo­lojiyi anlamlý eylemle ilgili bir disiplin ola­rak tanýmlayan Max Weber'in eseri yoluyla girmiþtir. Verstehen, bir araþtýrmacýnýn, in­sanlarýn eylemlerine verdikleri anlamýn, eylemleriyle hizmet ettikleri amaçlarýnýn ya da inandýklarý gayelerin ne olduðunu görmek amacýyla kendisini baþka insanla­rýn yerine koymasý yöntemidir. Örneðin, eðer sosyologlar toplumsal dalgalanma olaylarýný çözümlemek istiyorlarsa, bir in­sanýn kolunu sert bir þekilde aþaðý-yukan sallamasýnýn bir el iþareti olduðuna ve baþ­ka bir þeyi kastettiðine hükmetmek için bazý esaslara sahip olmalan gerekir. Yoksa ey­lemlerin anlamlarýný araþtýrmaya çalýþmak eylemlerin fiilî olarak farklý kiþilere ait olduklan durumlarda hepsini tek bir kategori­de toplamak suretiyle ciddi biçimde yanlýþa götürücü olabilir. Bir dereceye kadar bura­da bahsedilen anlamýn kontrolü, araþtýrýl­masý; eylemi anlama yolundaki gündelik çabalarýn geniþletilmesinden ibarettir.

Bununla birlikte Weber, verstehen'i ne­densel açýklamayla birleþtirerek eylemin yorumlanmasý konusunda daha da ileri git­mek ister. Burada tam neyin amaçlandýðý açýk deðildir ve Weber yorumcularý da verstehen'in sadece nedensel hipotezler oluþturabileceðini ya da anlamlarýn neden­ler olarak kabul edileceðini Öne sürmüþler­dir.

Verstehen'in kullanýlýþý, iki bakýþ açýsýn­dan eleþtirilmiþtir. Bir yanda sosyologlar verstehen yorumlarýnýn geçerli olabilmesi için hiç bir yol görmediklerini iddia ederler­ken, öte yanda nedensel ve verstehen ana­lizlerini birleþtirme giriþimlerinin fiilî ola­rak o olay içindeki bireylerin bakýþ açýlarýný inkâr etmekle iflas ettiðini ileri sürmüþler­dir
Gönderen: 05.04.2006 - 02:00
Bu Mesaji Bildir   imam_kettani üyenin diger mesajlarini ara imam_kettani üyenin Profiline bak imam_kettani üyeye özel mesaj gönder imam_kettani üyeyi arkadas listeme ekle Yukari
Pozisyon - İmzalar göster
Sayfa (1): (1)
önceki konu   diğer konu

  Cevap Ekle Lütfen Seçiniz:  
Şu an Yok üye ve 615 Misafir online. En son üyemiz: Didem_
16977 üye ile 13.07.2024 - 11:50 tarihinde en fazla ziyaretçi online oldu.

[Admin | Moderator | Kıdemli Üye | Üye]
Dogum Gününüzü Tebrik Ederiz    Doğum gününüzü tebrik eder, sıhhat ve afiyet dolu ömür dileriz:
EROLPARLAK (63), mehtap00 (50), desertlion (51), bora1907 (52), Albarlos (40), kalplerin_güne&.. (40), fenerlikiz (35), TAHA_06 (41), mayhan (38), 54recep54 (59), senem25 (51), ismail2 (65), _gülsime_1972 (53), tamirat (55), zulfi-kar (44), orhunugur (46), hacer03 (55), ravzagül2 (55), Malessudba (41), emin1974 (51), dadas-kardes (46), ankebuttt (39), mahçup_8.. (44), kartalx (55), ismailkurtca (46), [burhan] (39), vdemirci (45), yusuf_25 (45), AFFET_ALLAHIM (35), gulkaymak (), paris (40), tubekna (39), XKAFX555 (60), kenanomeroglu (73), BAYBORA YALCIN (52), beyzaa (48), ali can__25 (47), Miralay (57), ruemeysam (45), salih38 (42), beyce89 (36), tatarSaid (48), e.ziyanak (47), recepyilmazer (65), mehmet_t66 (40), canadali_Zeynep (49), garipsezgi (41), ya_garib_ya_yol.. (54)
Son 24 saatin aktif konuları - Top Üyeler
0

Copyright © ((( RAVDA.net )))  *  İrtibat   *   RAVDA Reklam Servisi   *   Tüm hakları saklıdır, izinsiz alıntı yapılamaz.
Sitemizde yayınlanan imzalı yazıların içeriğinden yazarları, forum ve yorumlardan ekleyen şahıslar sorumlu olup, kesinlikle sitemiz sorumlu değildir.
© by ((( RAVDA.net )))

Sayfa 0.66409 saniyede açıldı   

Reklamlardan
RAVDA sitesi
hiçbir şekilde
sorumlu değildir.